راه‌اندازی استخرهای پرورش ماهی در مناطق عشایری سیستان‌وبلوچستان

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین بار در مناطق عشایری سیستان و بلوچستان، استخرهای پرورش ماهی راه‌اندازی شد

حمید طوقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: با هدف ایجاد اشتغال و کمک به اقتصاد خانوارهای عشایری و نیز استفاده بهینه از منابع و امکانات، عشایر استان برای نخستین بار پرورش ماهی سردآبی قزل‌آلا را تجربه کردند.
وی افزود: تاکنون در 21 نقطه عشایری و در شهرستان‌های زاهدان، خاش، زابل، ایرانشهر و سراوان بیش از 63 هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در استخرهای دو منظوره رها شدند.
مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان بیان داشت: وجود بستر مناسب از جمله چشمه‌های آب در بسیاری از مناطق عشایری با همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله شیلات تعداد بیشتری از عشایر را می‌توان بهره‌بردار کرد.
طوقی ادامه داد: برداشت از استخرهای پرورش ماهی در اواخر اسفندماه صورت می‌پذیرد و انتظار می‌رود حدود 14 تن ماهی قزل‌آلا از مناطق عشایری وارد بازار مصرف شود.
وی گفت: عشایر استان سیستان و بلوچستان دارای جمعیتی بالغ بر 102 نفر هستند و در 294 سامانه عشایری پراکنده‌اند.
مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان افزود: عشایر استان حدود هشت درصد جمعیت روستایی و چهار درصد جمعیت کل استان را تشکیل می‌دهند و 25 درصد از تولیدات دامی استان را به خود اختصاص داده‌اند.

دیدگاه خود را بیان کنید