تولید بچه ماهی امسال در سیستان به 6 میلیون خواهد رسید

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۵ بازدید

تولید بچه ماهی امسال در سیستان به 6 میلیون خواهد رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات سیستان گفت: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تولید بچه ماهی در سیستان به 6 میلیون خواهد رسید

خبرگزاری فارس از زابل، حسن خمر ظهر امروز در جلسه شورای اداری زابل اظهار داشت: اداره کل شیلات سیستان در راستای نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری، برنامه‌های زیادی را به منظور تحقق این شعار برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: متخصصان و دانشجویان زیادی که در امر شیلات و آبزی‌پروری فعال هستند توانسته‌اند مصرف آبزیان را داخلی کنند.

مدیرکل شیلات سیستان تصریح کرد: ماهی سفید یک نوع ماهی بومی منطقه سیستان است که به منظور حفظ این نوع ماهی، باید ایستگاه پرورش ماهی در شهرستان زهک توسعه یابد.

خمر افزود: سعی بر این است که با توسعه ایستگاه پرورش ماهی سفید بومی در شهرستان زهک، تولید بچه ماهی را از یک میلیون به 6 میلیون افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دستگاه‌ها و تجهیزات قابل استفاده در ایستگاه زهک کاملاً پیشرفته و مدرن بوده و به روز هستند.

مدیرکل شیلات سیستان خاطرنشان کرد: در سفر هیئت دولت به منطقه سیستان، هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به هر خانوار 5 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد که هدف از آن، توسعه آبزی پروری و... در منطقه بوده است.

خمر گفت: تعهد اشتغال اداره کل شیلات سیستان در سال گذشته، 600 شغل بود که این رقم به 659 مورد رسید و امیدواریم در سال‌جاری این میزان از 800 نفر عبور کند.

رئیس دانشگاه پیام نور زابل هم در ادامه این جلسه گفت: دانشگاه وظیفه تزریق نیروی متخصص در جامعه را دارد و در واقع حلقه اتصال بین علم و عمل است.

عباس اویسی افزود: با توجه به شعار امسال، باید بین اجناس داخلی و خارجی مقایسه‌ای به عمل آید و کیفیت اجناس داخلی افزایش یابد تا مردم به سمت کالای تولید داخلی سوق داده شوند

دیدگاه خود را بیان کنید