تکمیل مجتمع هلن 80 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۱۲ بازدید

مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل و راه‌اندازی مجتمع پرورش ماهی هلن نیازمند 80 میلیارد ریال اعتبار است

یرعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: مجتمع پرورش ماهی هلن در روستای معدن و دره بید هم اکنون در مرحله مطالعه و بررسی است که در صورت راهاندازی مجتمع بیش از 500 شغل مستقیم ایجاد می‌شود.
وی سطح این مجتمع پرورش ماهی را 17 هکتار اعلام و تأکید کرد: با راه‌اندازی مجتمع شیلاتی سالانه 3 هزار تن به تولید ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری افزوده می‌شود.
پیرعلی تصریح کرد: نیاز اعتباری برای اجرای زیرساخت‌های لازم به‌ منظور بهره‌برداری از این مجتمع تولید ماهیان سردآبی قزل آلا 80 میلیارد ریال برآورد شده است.
مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری گفت: راه اندازی مجتمع‌های پرورش ماهی براساس اصول فنی و مهندسی نقش مهمی در توسعه پایدار و اشتغال دایمی دارند.
وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ مصرف آبزیان و افزایش سرانه مصرف آن در این استان مهم و اجتناب‌ناپذیر است، اظهار داشت: دارابودن امگا 3 و عدم وجود کلسترول در آبزیان از مزایای مصرف آبزیان است.
پیرعلی ادامه داد: هم‌اکنون سرانه مصرف آبزیان در استان حدود 6 کیلوگرم است که در مقایسه با سرانه مصرف آبزیان 8 کیلوگرمی در کشور دو کیلوگرم فاصله دارد.
مدیر شیلات و امور آبزیان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف آبزیان، بیان داشت: باید با بازارسازی، عرضه به موقع این محصول در بازار و افزایش فروش آبزیان در کشور در راستای نهادینه کردن مصرف ماهی و سایر آبزیان در تلاش جدی صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه آبزیان منبع مهم پروتئینی با ارزش بسیار بالا هستند، گفت: مصرف ماهی باعث افزایش ضریب هوشی کودکان می‌گردد، همچین وجود اسید چرب امگا 3 که امروزه اعجاز غذاهای دریایی محسوب می‌شود و سایر مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در ماهی برای بدن یک ضرورت است.
پیرعلی ادامه داد: ماهی و آبزیان با کاهش چربی‏های نامطلوب خون و حفظ تعادل فشار خون به سلامت قلب و عروق کمک کرده و از اختلالات قلبی، عروقی و سکته‏های قلبی و مغزی پیشگیری می‏کنند.
وی اضافه کرد: تحقیقات انجام شده در نقاط مختلف جهان نشان می‏دهد که مصرف ماهی و محصولات دریایی علاوه بر پیشگیری از عوارض قلبی و عروقی موجب کنترل این بیماری و کاهش مرگ و میر ناشی از آن نیز می‏شود

دیدگاه خود را بیان کنید