اشتغال 3600 نفر در صنعت آبزی‌پروری آذربایجان غربی

دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

اشتغال 3600 نفر در صنعت آبزی‌پروری آذربایجان غربی
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: جمعا 3 هزار و 650 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنعت آبزی‌پروری این استان اشتغال دارند.
محمد شیرولیلو در ارومیه اظهار داشت: امسال پیش‌بینی می‌شود به میزان 17 هزار و 859 تن انواع ماهیان شامل سردآبی، گرمابی و منابع آبی در این استان تولید و به بازار عرضه شود.
وی با بیان اینکه تا کنون بخش قابل توجهی از آن تحقق یافته و امید است تا پایان سال مابقی محقق شود، ادامه داد: این رقم در مقایسه با تولید سال قبل که 16 هزار و 28 تن بوده به میزان 10.5 درصد رشد داشته است.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی تصریح کرد: در زمینه تولید بچه ماهی نیز امید است به میزان 47 میلیون قطعه انواع بچه ماهی تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه واحدهای آبزی‌پروری کلا صنعتی هستند، ادامه داد: البته در استخرهای ذخیره آب کشاورزی نیز پرورش ماهی انجام می‌شود که منحصرا در فصل کشاورزی بوده و جزو مزارع پرورش ماهی محسوب نمی‌شوند.

شیرولیلو اعلام کرد: جمعا 3 هزار و 650 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آبزی‌پروری اشتغال دارند و هرسال حدود 40 میلیارد ریال تسهیلات بانکی از منابع مختلف بانکی در اختیار پرورش ‌دهندگان و صیادان ماهی استان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 621 نفر صیاد در استان فعالیت دارند، ادامه داد: تخلفی توسط صیادان تعاونی صورت نمی‌گیرد، ولی توسط افراد عادی گاها مشاهده می‌شود که مراتب به مراجع ذی‌ربط ارجاع داده می‌شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی افزود: شدیدا با متخلفان با هماهنگی نیروی انتظامی و دادستانی محل برخورد می‌شود و با اقدامات انجام شده در این راستا میزان تخلفات بسیار کم شده است.

این مسئول متذکر شد: با تمهیدات انجام شده و مکانیزه کردن مزارع تکثیر و پرورش آبزیان در استان به انواع هواده، اکسیژن‌ساز و... تلفات ماهی در استان ناچیز بوده و در سال‌های اخیر کاهش یافته است.

این مسئول اذعان داشت: با انجام تمهیدات همه جانبه و با همکاری ادارات ذی‌ربط از اداره کل دامپزشکی مشکل تلفات ماهیان در اثر بیماری‌ها نیز کنترل و به حالت عادی برگشته است
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید