بزرگ‌ترین اسکله شرق هرمزگان لایروبی می‌شود

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

فرماندار سیریک با بیان اینکه اسکله چند منظوره این بندر به عنوان بزرگ‌ترین اسکله شرق هرمزگان به شمار می‌رود از آغاز عملیات لایروبی این اسکله در آینده‌ای نزدیک خبر داد

خبرگزاری فارس از شرق هرمزگان، احمد شبانی ظهر امروز در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان سیریک با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی در این شهرستان اظهار داشت: به زودی عملیات لایروبی اسکله چند منظوره سیریک با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون تومان آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه مدت اجرای عملیات لایروبی این اسکله حداقل یک سال است، افزود: با پایان اجرای عملیات لایروبی امکان پهلوگیری شناورهای با ظرفیت بالا و گنجایش پذیرش حداقل 500 فروند شناور در این اسکله فراهم خواهد بود.
فرماندار سیریک اضافه کرد: بعد از پایان عملیات لایروبی اسکله چند منظوره سیریک به 100 هکتار زمین برای احداث، تاسیسات، ساختمان اداری، انبار، سوله، آسفالت، سایبان، آتش نشانی، باسکول و دیگر پس کرانه‌‌ها نیاز است تا اسکله چند منظوره شهرستان زمینه‌های رونق اقتصادی، توسعه صید و صیادی، تجارت و مبادلات بازرگانی در سطح شهرستان و شرق استان را فراهم سازد.
شبانی یادآور شد: اجرای فاز نخست این اسکله (شامل احداث موج شکن) 19 ماه به طول انجامید که با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 300 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.
به گفته وی، عملیات فاز نخست اسکله چند منظوره سیریک به طول موج شکن اصلی 1500 متر و عرض فرعی 900 متر و وسعت حوضچه 34 هکتار است.
این مسئول گفت: این اسکله از نظر وسعت حوضچه بعد از اسکله شهید رجایی بندرعباس دومین اسکله بزرگ استان و مهم‌ترین اسکله شرق هرمزگان محسوب می‌شود.
وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: همچنین برای اجرای 50 پروژه مصوب شده کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مبلغ 6 میلیارد تومان هزینه شده است که اجرایی شدن همه مصوب‌ها نشان از توجه ویژه دولت به روند سرعت و پیشرفت امور عمرانی در شرق هرمزگان و شهرستان سیریک است.
شبانی تصریح کرد: این پروژه‌ها در بخش‌های آموزشی، آبخیزداری و منابع طبیعی، کشاورزی، مسکن روستایی، عمران، شیلات، صیادی، آب و فاضلاب، برق، بهداشت و درمان و راه‌های روستایی خلاصه می‌شود.
به گفته فرماندار سیریک، ارتقا و پیشرفت‌های عمرانی، علمی، فرهنگی و ورزشی در این شهرستان از دستاوردهای مهم دولت نهم و دهم برای مردم سیریک است

دیدگاه خود را بیان کنید