750 هکتار از اراضی زیر سد استقلال میناب احیا می‌شود

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۲ بازدید

750 هکتار از اراضی و باغات فرسوده زیر سد استقلال میناب تسطیح و احیا می‌شود.

خبرگزاری فارس از میناب، رسول جهانداری ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت اراضی فرسوده در میناب با بیان اینکه خشکسالی‌های مداوم در سال‌های اخیر باعث از بین رفتن اراضی کشاورزی میناب که تنها منبع درآمدی اکثر مردم میناب است، اظهار داشت: احیای این اراضی فرسوده موجب دلگرمی مردم و ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد.
وی افزود: سازمان جهاد بسیج سازندگی با کمک بسیجیان و مردم بومی میناب این طرح بزرگ را برای نخستین بار در استان با نام مبارک امام موسی کاظم (ع) به صورت رایگان آغاز کرده که در مدت سه تا چهار ماه اجرا خواهد شد.
مسئول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان بیان داشت: پس از اجرای عملیات تسطیح اراضی جهاد کشاورزی با کشت نهال‌های اصلاح شده و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار این اراضی را برای بهره‌برداری در اختیار صاحبان آنان قرار خواهیم داد.
جهانداری از اجرای طرح پرورش آبزیان در آینده‌ای نزدیک با همکاری نیروهای بومی منطقه برای رونق بخشیدن به این صنعت در شهرستان خبر داد و افزود: با مساعدت و حرکت نیروهای بسیجی آثار و برکات این طرح برای همه ملموس خواهد شد.
در ادامه فرمانده سپاه ناحیه مقاومت میناب نیز گفت: سال‌های متمادی این اراضی به عنوان محل کسب و کار مردم بوده که با خشک شدن باغات تبعات فراوانی را به اجتماع وارد کرده است.
سیدحسن سبحانی بیان داشت: مسئولان دلسوز نظام با اجرای طرح تسطیح و جایگزینی کشت، کمک بزرگی را با همکاری بسیج به مردم منطقه کرده‌اند.
سبحانی افزود: از فعالیت‌های دیگر بسیج سازندگی سپاه ناحیه میناب، می‌توان به سبزی کاری پرورش قارچ و احداث مرغداری‌های کوچک و سنتی اشاره کرد که با ارائه آموزش‌های علمی برای ایجاد اشتغال گام‌های بزرگی را برداشته است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون در طرح تسطیح اراضی با چهار شرکت مذاکره شده، اذعان داشت: دو اصل سرعت عمل و کیفیت کار برای انعقاد قرارداد از مهم‌ترین ارکان است

دیدگاه خود را بیان کنید