بازگشايي نخستين بازار الگويي مصرف ماهي كشور در گيلان همزمان با دهه فجر

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

مديركل شيلات استان گيلان از افتتاح بازار الگويي مصرف ماهي در استان گيلان همزمان با دهه فجر خبر داد

خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه گيلان و به نقل از روابط عمومي اداره كل شيلات استان گيلان "حجت ‌سعيدي" در جلسه کميته آبزي مصرفي در شيلات گيلان كه عصر چهارشنبه، 21 دي در اداره كل شيلات استان برگزار شد، گفت: در ايام‌الله دهه فجر شاهد بازگشايي نخستين بازار الگويي مصرف ماهي كشور در استان خواهيم بود.

وي با بيان اين‌که شيلات گيلان، مروج آبزي‌پروري، صيد و صيادي در کشور است، اظهار كرد: اگر از توانمندي‌ها در زمينه شيلات خوب استفاده كنيم گام‌هاي بسيار مهمي در زمينه افزايش سرانه مصرف برداشته‌ايم.

سعيدي با بيان اين‌كه مجموع توليدات آبزي‌پروري در استان، 47‌هزار و 93 تن است، افزود: ميزان توليدات آبزي‌پروري در استان نسبت به گذشته رشد 27 درصدي داشته است كه با توجه به سرانه مصرف 13.5 کيلوگرم ماهي در گيلان مي‌توانيم آبزي‌پروري را بيشتر گسترش دهيم و شاهد ارتقاي سرانه مصرف ماهي در استان باشيم.

وي تصريح كرد: اگر نتوانيم بازار را با ميزان توليد آبزيان متناسب کنيم با موانع جدي روبرو مي‌شويم.

وي با تاكيد بر ضرورت حفاظت و صيانت از رودخانه‌ها به عنوان مأمن تخم‌ريزي ماهيان، افزود: بايد با همکاري ساير اداره‌هاي استان، برون‌سپاري در اين خصوص را با جديت دنبال كنيم.

مديركل شيلات استان گيلان خاطرنشان كرد: ايجاد بازار ماهي در شهرستان‌هاي استان گيلان با همكاري بخش‌هاي خصوصي از اولويت‌کاري اين اداره کل است

دیدگاه خود را بیان کنید