گلستان از پتانسیل بالایی در پرورش دام و آبزیان برخوردارست

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: استان گلستان پتانسیلی بالایی به لحاظ زمینه های پرورش دام، طیور و آبزیان دارد

خبرنگار مهر، سید محسن دستور ظهر پنجشنبه در دیدار با استاندار گلستان افزود: استان گلستان جایگاه مهم جغرافیایی در کشور با توجه به همجواری با کشورهای آسیای میانه دارد.

وی همچنین نیازمندیهای دامپزشکی استان گلستان در خصوص تامین کادر اداری مورد نیاز را مورد اشاره قرار داد و خواستار همکاری و ارائه طریق در این باره شد.

جواد قناعت، استاندار گلستان نیز ضمن تقدیر و تشکراز زحمات و تلاشهای پیگیر و شبانه روزی دامپزشکی منطق، استان گلستان را به عنوان یکی از مراکز دارای ظرفیتهای بالقوه در زمینه صادرات تکنولوژی و دانش فنی در رشته های مختلف از جمله دامپزشکی به کشورهای همسایه معرفی کرد.

وی، خواستار توجه سازمان پزشکی به اداره کل دامپزشکی استان گلستان در زمینه پایلوت قراردادن استان در موضوعات کلان مورد علاقه سازمان دامپزشکی کشور از جمله صادرات دانش فنی به کشورهای همسایه شد.

قناعت همچنین از توجه ویژه سازمان دامپزشکی کشور در جهت استقرار مرکز ملی تشخیص بیماریهای اسب در استان آن را فرصتی مقتنم در جهت رشد و شکوفایی یکی از نژادهای اصیل اسب در دنیا دانست.

وی ادامه داد: در سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری به استان گلستان برنامه ریزیهایی در جهت تصویب پروژه ای بمنظور حفظ و پرورش اسب اصیل ترکمن و برگزاری مسابقات سوارکاری در ابعاد ملی و منطقه ای در استان خواهیم داشت.

قناعت تاکید کرد: وجود مرکز تشخیص بیماریهای اسب در استان در زمینه تحقیق و تصویب این دو پروژه بسیار حائز اهمیت است

دیدگاه خود را بیان کنید