ايجاد ترمينال صادرات آبزيان در حال پيگيري است

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

مدير كل شيلات خوزستان با تاكيد بر رعايت بهداشت در عرضه و صادرات آبزيان، گفت: طرح هماهنگي و بهبود وضعيت حمل و نقل و عرضه آبزيان استان با همكاري شيلات و دامپزشكي تدوين شده و لازم است كه دستورالعمل‌هاي اين طرح توسط توليدكنندگان و صادركنندگان ماهي پيگيري شود.

"سيدرحيم مغنيمي" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خوزستان، اظهار كرد: در نشست كارگروه صادرات غيرنفتي استان، مساله رعايت بهداشت در صادرات ماهي مطرح شد كه پيرو اين جلسه، نشستي با حضور معاون برنامه‌ريزي استان، دامپزشكي، بازرگاني، شيلات و جهاد كشاورزي تشكيل شد.

وي افزود: در اين نشست، طرح هماهنگي و بهبود تحويل‌گيري، ‌حمل و نقل و فرآوري آبزيان خوراكي، تدوين و قرار شد كه اين مساله پيگيري شود. در اين طرح براي هر كدام از دستگاه‌هاي متولي، وظايفي مشخص شده است.

مديركل شيلات خوزستان تصريح كرد: همچنين براي اجراي اين طرح مقرر شد كارگروهي متشكل از مسوولان شيلات، دامپزشكي، توليدكنندگان و صادركنندگان آبزيان تشكيل شود و به توليدكنندگان فرصت داده شد حداكثر تا 6 ماه آينده حوضچه‌هاي شست‌وشو را در محل راه‌اندازي كنند.

مغنيمي عنوان كرد: اگر برخي صادركنندگان و توليدكنندگان ماهي، استاندارد شست‌وشو و حمل و نقل ماهي را به خوبي رعايت نكنند ممكن است بازار صادرات اين محصول را از دست بدهيم؛ البته نمي‌توان گفت كه همه افراد متولي توليد و صادرات ماهي، مسايل بهداشتي و استانداردهاي عرضه را رعايت نمي‌كنند اما افراد اندكي به اين مساله بي‌توجهند.

وي ادامه داد: براي بهبود وضعيت عرضه ماهي راهكارهايي وجود دارد و لازم است كه براي اجراي هر قانوني در اين زمينه فرصت‌هاي زماني به توليدكنندگان و صادركنندگان داده شود تا آن‌ها براي رعايت استانداردهاي بهداشتي عرضه آبزيان توجيه شوند.

مغنيمي بيان كرد: براي مراحل مختلف عرضه ماهي همچون شست‌وشوي وسايل حمل و نقل، يخ‌گيري و شست‌وشوي ماهي دستورالعمل‌هايي مشخص شده و تلاش مي‌كنيم ضوابط طرح بهبود عرضه آبزيان توسط توليدكنندگان و صادركنندگان رعايت شود.

مديركل شيلات خوزستان با بيان اين‌كه بيشتر ماهيان صادراتي شامل كپورماهي و ماهيان دريايي و بومي همچون شيربت، بني و گتان است، افزود: ايجاد ترمينال صادرات آبزيان در حال پيگيري و در حال حاضر اقدامات مربوط به سرمايه‌گذاري آن در حال انجام است

دیدگاه خود را بیان کنید