متخلفان صید ماهی با سم در بیله سوار دستگیر شدند

سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۰ بازدید
متخلفان صید ماهی با سم در بیله سوار دستگیر شدند

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله‌سوار گفت: دو نفر صیاد متخلف که با ریختن سم داخل کانال آبرسانی بیله‌سوار اقدام به صید ماهی کرده و دو هزار قطعه ماهی را تلف کرده بودند دستگیر شدند

بهنام برزگر اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری نیروهای پلیس امنیت انتظامی بیله‌سوار موفق به دستگیری 2 نفر از متخلفان صید غیرمجاز ماهی شدند.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله‌سوار گفت: این متخلفان که با روش غیرمجاز سم ریزی در کانال آبرسانی بیله‌سوار، سبب تلف شدن بیش از 2 هزار قطعه ماهی شده بودند دستگیر شدند.

برزگر گفت: از این افراد که با این روش اقدام به صید ماهیان رودخانه‌ای از قبیل کپور و سوف کرده بودند، ادوات جرم شامل تورهای تله‌ای ماهیگیری و تعدادی سموم دفع آفات نباتی و همچنین لاشه ماهیان تلف شده ضبط شده و پرونده این افراد برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

شهرستان بیله‌سوار در قسمت شمالی استان اردبیل و هم مرز کشور آذربایجان دارای منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه مرزی بالهارود بوده و با توجه به تعدد کانال های آبرسانی کشاورزی در این منطقه، زیستگاه انواع آبزیان عادی و حمایت شده از جمله کپور و زرد پر و سوف است.

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید