اولین مرکز رشد واحدهای فناوری تخصصی دانشگاه های گلستان تاسیس شد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۳ بازدید

اولین مرکز رشد واحدهای فناوری تخصصی دانشگاه های گلستان در واحد علی آبادکتول راه اندازی شد.

دانشگاه آزاد علی آبادکتول در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این مرکز راهبردی و سیاستگذاری مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بخشی از زیرساختهای نوآوری در کشور با کربردی کردن پژوهش و تحقیقات علمی در مسیر تبدیل دانشگاه آموزش محور به دانشگاه فناوری محور و تجاری سازی تحقیقات تاسیس شده است.

علیرضا ایرانبخش افزود: ایجاد فضای لازم برای گسترش و رشد واحدهای کوچک و متوسط دانش مدار و فعال در زمینه های فناوری، تولید و توسعه محصولات قابل عرضه در بازار از مهمترین اهداف تاسیس این مرکز است.

وی بیان داشت: گلستان از جمله استانهای دارای شرایط بالقوه برای رشد و توسعه در ابعاد مختلف صنتیف خدماتی، توریسم، کشاورزی و دامپروری است.

ایرانبخش تاکید کرد: انتخاب دانشگاه آزاد علی آباد به عنوان مرکز رشد استان به دلیل آن است که این واحد دانشگاهی بزرگترین و فنی ترین واحد گلستان شناخته شده و تنها واحد دارای صلاحیت پژوهشی از وزارت علوم است.

رئیس دانشگاه آزاد علی آبادکتول گفت: زمینه های فعالیت مرکز رشد واحدهای فناوری تخصصی، 70 درصد در حوزه فعالیت تخصصی انرژیهای نو و تجدید پذیر و 30 درصد در حوزه کشاورزی، منابع طبیعی و شیلات است.

ایرانبخش بیان داشت: در حال حاضر این مرکز با ظرفیت پذیرش 15 شرکت و گروه فناور آغاز شده که بعد از اجرای طرح توسعه به 60 شرکت افزایش می یابد.

دیدگاه خود را بیان کنید