افزایش سردخانه و صنایع تبدیلی کشاورزی درکهگیلویه وبویراحمد ضروری است

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۳ بازدید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ایجاد سردخانه‌ها و صنایع وابسته به تولیدات و فرآوری محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید به نسبت افزایش تولیدات، صنایع وابسته و سردخانه‌ها هم در استان افزایش یابند.

خبرنگار مهر، اکبر نیکزاد ظهر چهارشنبه در کمیته بررسی وضعیت کشاورزی استان، اظهار داشت: به دلیل اهمیت و جایگاه ویژه‌ای که بخش کشاورزی در تامین معیشت مردم دارد باید بیش از پیش زیرساختها و امکانات لازم را برای شکوفایی این بخش فراهم کرد.

وی بیان کرد: بخش کشاورزی در استان یکی از حوزه‌های مهم توسعه است و این بخش بیشترین ارتباط مردمی را به نسبت سایر دستگاه‌های اجرایی دارد.

نیکزاد اظهار داشت: مدیریت آب و خاک با وجود منابع 10درصدی آب کشور در این استان باید از اموری باشد که در سال آینده با جدیت بیشتری به آن پرداخته شود.

وی اقدامات و عملکرد بخش کشاورزی را در حوزه‌های مختلف زراعت، باغات، شیلات، دام و طیور، منابع طبیعی و سایر تحولات انجام شده در این بخش مثبت ارزیابی کرد و افزود: با توجه به آمار و ارقام ارائه شده، این حوزه بیشترین خدمت و اقدامات را در سطح روستاها و بخش‌های مختلف این استان انجام داده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: منابع و ظرفیتها و استعدادهای زیادی در بخش کشاورزی استان وجود دارد که با کمک نیروی انسانی و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و تسهیلات موجود، می توان زمینه توسعه کشاورزی استان را فراهم آورد.

نیکزاد یادآور شد: با رونق کشاورزی ضمن افزایش تولید و درآمد در استان می‌توان معضل اشتغال را هم از بین برد.

وی ماهی، باغ، زراعت، دامداری، مرغداری و کشت گلخانه‌ای را محورها و اولویت‌های بخش کشاورزی استان در سال آینده عنوان کرد و گفت: مهمترین وظیفه و رسالت بخش کشاورزی و زیرمجموعه‌های آن، توسعه پایدار و توانمند سازی روستاییان و عشایر در این بخش است.

سال آینده پنج هزار شغل در بخش کشاورزی ایجاد می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس برنامه ‌ریزیهای انجام شده برای سال آینده، ایجاد پنج هزار نفر شغل مستقیم در بخش کشاورزی پیش‌ بینی شده است.

جعفر گرجی‌پور افزود: برای سال آینده پیش بینی تولید ماهی دو هزار و 33تن با اشتغال 387نفر برنامه ‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: همچنین توسعه باغات با سه هزار و 330 هکتار با اشتغال سه هزار و 330 نفر و در بخش زراعت سه هزار و 884 هکتار تبدیل زمین دیم به آبی با اشتغال یک هزار و 283نفر در سال آتی پیش بینی شده است

دیدگاه خود را بیان کنید