سالانه۱۰۰۰۰ تن ماهی در صیدگاهای دیر صید می‌شود

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

سالانه۱۰۰۰۰ تن ماهی در صیدگاهای دیر صید می‌شود
رئیس اداره شیلات بندردیرگفت: سالانه ۲هزار و ۵۰۰ صیاد شهرستان دیر با ۴۰۰ فروند شناوری صیادی قایق، لنج و کشتی ۱۰ هزار تن انواع آبزیان صید می‌کنند
عقیل امینی عصر امروز در آئین واگذاری بندر صیادی دیر به بخش خصوصی با بیان اینکه بندر دیر پنج هکتار مساحت دارد اظهار کرد: مدیریت بهره برداری این بندر به شرکت تعاونی صید صنعتی واگذارشده است که امیدواریم با مدیریت صحیح شاهد توسعه و رضایت جامعه صیادی فراهم شود.
وی افزود: بندر دیر با داشتن11فروند کشتی، 30 فروند موتورلنج و356 قایق صیادی با 2 هزارو 500 صیاد در 180کیلومتری جنوب استان بوشهر و در کنار دریای نیلگون خلیج فارس قرار دارد.
رئیس اداره شیلات بندردیر با اشاره به اینکه صیدگاه‌های این بندر ذخائ مهم انواع آبزیان است گفت: سالانه 2هزار و 500 صیاد شهرستان دیر با 400 فروند شناوری صیادی قایق، لنج و کشتی 10 هزار تن انواع آبزیان صید می‌کنند.
امینی افزود: در واگذاری بندرهای صیادی به بخش تعاونی زیرساخت های بسیار خوبی برای توسعه وپیشرفت امور جامعه صیادی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه صیاد در این مدیریت نقش اصلی باید داشته باشد تصریح کرد: مدیریت بهینه از ذخائر صید از اهداف شیلات است وصیاد وبهره بردار در این مدیریت نقش اصلی باید داشته باشد.
رئیس اداره شیلات بندردیراین بندر را به عنوان بزرگترین بندرصیادی جنوب کشور نام برد و گفت: صیادان در این بندر سالانه 10 هزار تن ماهی تخلیه می‌کنند که ماهی شیر، قباد، هامور، میگو و مارماهی از بیشترین صیدهای صیادان این بندر است
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید