وجود 16 درصد تالاب‌های رامسر در آذربایجان غربی

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۲ بازدید

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: 16 درصد تالاب‌های به ثبت رسیده در تالاب‌های رامسر در آذربایجان غربی واقع شده است.

حمید رعناقد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 575 هکتار تالاب در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است و در این میزان 36.5 درصد سطح اشغال شده تالاب‌های بین‌المللی را شامل می‌شود.
وی با بیان اینکه تعداد سایت‌های تالاب رامسر16 درصد است، تصریح کرد: از 24 سایت موجود در استان 4 سایت در قالب 6 تالاب در استان عضو کنوانسیون رامسر است.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه افزایش سطح حفاظتی مناطق را در دست اقدام داریم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 4 منطقه حفاظت شده در شهرهای تکاب، ماکو، پیرانشهر و شاهین‌دژ داریم که اثر طبیعی ملی هستند.
رعنا قد اعلام کرد: این مناطق شامل 50 هکتار در پیرانشهر، 70 هکتار در تکاب، 35 درصد در شاهین‌دژ و 85 هکتار در ماکو است.
وی با اشاره به اینکه احداث خطوط لوله انتقال دائمی آب از رشکان به جزایر اشک در حال مطالعه و اجرا است، گفت: این امر به دلیل خشک شدن و بحرانی بودن دریاچه ارومیه و به منظور آبرسانی به حیات وحش این جزیره انجام می‌گیرد.
این مسئول به دیگر اقدامات انجام گرفته توسط این معاونت، اظهار داشت: سرشماری نیمه زمستانی آبزی و کنار آبزیان استان از 20 دی ماه امسال آغاز شده و در سطح 30 تالاب فصلی، دائمی، عادی، بین‌المللی و ملی در سطح استان انجام گرفته است

دیدگاه خود را بیان کنید