سایت پرورش ماهی قم به بهره برداری رسید

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم از افتتاح سایت پرورش ماهی قم با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان خبر داد

سیار در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: پروژه پرورش ماهی استخرهای دو منظوره همزمان با دهه فجر در مزرعه البرز دهستان قمرود به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به میزان اعتبار این پروژه افزود: اعتبار این پروژه 330 میلیون تومان است که از این میزان 280 میلیون تومان آن از طریق بخش خصوصی و 50 میلیون تومان آن از محل کمک بلاعوض اعتبارات فنی اعتباری سازمان جهاد کشاورزی تامین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم ظرفیت تولید سالانه این سایت را 50 تن ماهی قزل آلا اعلام کرد و گفت: افتتاح این سایت برای 6 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

وی سه برابر شدن میزان تولید ماهی، افزایش اشتغال‌زایی از یک نفر به شش نفر، کاهش خطرپذیری میزان تولید ماهی در دوران خشکسالی، استفاده بهینه از منابع آب و خاک و امکان عرضه مستقیم ماهی با توجه به موقعیت جغرافیایی مزارع را از جمله مزایای اجرای این پروژه عنوان کرد.

سیار تعداد پروژه‌های افتتاحی این سازمان در فاصله سفر رهبری به قم تا دهه فجر را 31 واحد اعلام کرد و ادامه داد: اعتبار این پروژه ها به میزان 16 میلیارد و 174 میلیون تومان از محل اعتبار دولتی بابت زیرساخت ها و سرمایه گذاری بخش خصوصی در قالب آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم اشتغالزایی کلی این پروژه ها را 124 مورد عنوان کرد.

وی پروژه های تولیدات دامی در 4 واحد، آب و خاک و صنایع تبدیلی – تکمیلی در 21 واحد، شیلات در یک واحد، آبخیزداری، جنگل و مرتع در 3 واحد، ساخت منبع بتنی آب شهرک لبن و دامپزشکی در یک واحد را از جمله این پروژه ها ذکر کرد.

سیار راه اندازی واحد مرغ تخم گذار، مرغ گوشتی و گوسفند و گوساله پرواری را از پروژه های تولیدات دامی، بهره برداری از دو کارخانه خوراک دام در جعفریه و 5 واحد پسته در بخش های مرکزی، قنوات و قمرود را از طرح های صنایع و طرح های لوله گذاری و انتقال آب، احداث شبکه آبیاری دشت شهرستان و احداث ذخیره آب با ورق ژئو ممدرام در شهرک دامشهر را از طرح های افتتاحی آب و خاک عنوان کرد

دیدگاه خود را بیان کنید