نقشه راه شیلات برای ۱۲ سال دیگر تدوین می‌شود

دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

نقشه راه شیلات برای ۱۲ سال دیگر تدوین می‌شود
خبرگزاری فارس، انواع برنامه‌ها برای اجرا در کشور از قبیل برنامه پنجم توسعه، چشم انداز 20 ساله و برنامه ریزی در افق 1404 وجود دارد که برای تحقق این برنامه‌ها باید نقشه‌ای هم وجود داشته باشد، در این نقشه جزئیات و مسیرهای رسیدن به هدف نیز باید مشخص شود.
در این راستا کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت در کشور تشکیل شده است تا به نوعی پیوند دهنده دانش و تحقیقات انجام شده با مرحله اجرا باشد.
معاون فن‌آوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌گوید: 66 کانون هماهنگی دانش و صنعت در کشور تشکیل شده است تا نتایج تحقیقات و بررسی‌های انجام شده را به بخش اجرا در حوزه‌های مختلف پیوند دهد، از این 66 کانون هماهنگی دانش و صنعت 29 کانون در بخش کشاورزی است.
نکویی از پیاده نشدن دستاوردهای علمی و تحقیقات در بخش‌های مختلف انتقاد می‌کند و می‌گوید: بسیاری نبودن بودجه و اعتبار را همواره مانع اصلی عنوان می کنند در حالی که کبود اعتبار در اولویت چندم می‌تواند باشد.
امروز اعضای کانون هماهنگی دانش و صنعت فراوری آبزیان در علوم تحقیقات شیلاتی کشور به همراه برخی صاحبنظران و مسئولانی از معاونت ریاست جمهوری گرد هم آمده‌اند تا نقشه راه شیلات و فراوری آبزیان را تدوین کنند.
این گردهمایی تحت عنوان جشنواره ملی است و در کنار آن شرکت‌های فراوری شیلاتی هم حضور دارند تا محصولات خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهند.
عباسعلی مطلبی رئیس موسسه تحقیقات شیلاتی کشور در این جشنواره گفت:در بخش شیلات کشور ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد و برنامه‌ریزی شده است که در برنامه پنجم میزان تولیدات شیلاتی به یک میلیون و 400 هزار تن، و در افق 1404 به 2 میلیون و 300 هزار تن برسد اما مهم این است که این برنامه‌ها با چه روشی باید محقق شود.
مطلبی گفت: تولید محصولات بیولوژیک، تولید محصولات سالم و ایجاد تنوع در محصولات از مزیت‌های این بخش است که با تدوین نقشه راه عملی خواهد شد.
با تدوین این نقشه راه مسیرهای رسیدن به برنامه ها در حوزه تولید و فراوری محصولات تعیین می‌شود که البته باید به تصویب برسد.
معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فن‌اوری ریاست جمهوری قول داد در صورتی که این نقشه راه کامل باشد برای به تصویب رساندن آن تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد

دیدگاه خود را بیان کنید