تغییر بندر صیادی كیاشهر به بندر تجاری مورد قبول محیط زیست نیست

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۹۴ بازدید

مدیر دفتر مدیریت سواحل و تالاب های ساحلی گفت: تغییر بندر صیادی كیاشهر به بندر تجاری مورد قبول و تایید سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد كشاورزی نیست

سازمان محیط زیست با تغییر بندر صیادی كیاشهر به یك بندر تجاری مخالفت كرد

تهران -یك مقام سازمان حفاظت محیط زیست مخالفت این سازمان و وزارت جهاد كشاورزی را نسبت به تغییر بندر صیادی كیاشهر به یك بندر تجاری اعلام كرد

' رامین شادی ' مدیر دفتر مدیریت سواحل و تالابهای ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت:طرح توسعه بندر صیادی كیاشهر به بندر تجاری در استان گیلان از نظر سازمان حفاظت محیط زیست توجیه اقتصادی و زیست محیطی ندارد.

وی با بیان اینكه این منطقه در قسمت شرقی مصب رودخانه سفیدرود و همچنین در داخل پارك ملی بوجاق قرار دارد گفت: بندر كیاشهر كه سازمان شیلات از آن استفاده می كرد به دلیل خاصیت رسوب گذاری منطقه مقرون به صرفه نبود و بیشتر كشتی ها این بندر را ترك كردند.

وی ادامه داد: توسعه بندر صیادی كیاشهر مصوب هیات دولت است و سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد كشاورزی خواستار اصلاح این مصوبه شدند كه این درخواست در كمیسیون زیربنایی صنعت و محیط زیست منتظر نظر اعضاست.

شادی افزود: سازمان محیط زیست در جلساتی كه با حضور رئیس این سازمان و دستگاههای اجرایی استان گیلان از جمله مدیر كل محیط زیست گیلان، مدیر كل بنادر و دریانوردی گیلان و استاندار گیلان برگزار شد از مسئولان خواست كه برای تبدیل این بندر به بندر تجاری گزارش توجیهی ارائه دهند.

وی موافقت سازمان حفاظت محیط زیست را با این تغییر بعید ذكر كرد و گفت : سوابق نشان می دهد كه این منطقه دارای استعداد زیادی برای رسوب گذاری است و هیچ گونه كاربری دیگری غیر از منطقه حفاظت شده ندارد.

شادی تاكید كرد: شاید زمانی این منطقه استعداد و توجیه لازم برای این كاربری ها را داشت اما در حال حاضر شرایط محیطی نشان می دهد كه دستكاری در منطقه سبب جلوگیری از جریان طبیعی آب به 'لاگون' كیاشهر می شود و محیط زیست منطقه را با آسیب جدی مواجه می كند و بنابراین در حال حاضر این تغییر هیچ گونه توجیه ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید