ظرفیت تخلیه صید بوشهر به 200 هزار تن افزایش یافت

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با بهره‌برداری از اسکله بندر صیادی رستمی 20 هزار تن به ظرفیت تخلیه صید استان بوشهر افزوده شده و از 180 هزار تن به 200 هزار تن افزایش یافته است

یاراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر به افتتاح پروژه عظیم اسکله بندر صیادی رستمی اشاره و اظهار داشت: پروژه عظیم بهسازی و ترمیم بندر صیادی رستمی که با اعتبار 143 میلیارد ریال افتتاح شد، نقش مهمی در افزایش ظرفیت صیادی در استان بوشهر را فراهم می‌کند.

وی افزود: با بهره‌برداری از این اسکله 20 هزار تن به ظرفیت تخلیه صید استان بوشهر افزوده شده و از 180 هزار تن به 200 هزار تن افزایش یافته است.

یاراحمدی عنوان کرد: این اسکله قادر خواهد بود در شرایط جوی نامساعد و بحرانی تعداد زیادی از شناورهای مهمان را از اسکله‌های مجاور و حتی از استان خوزستان در خود جای دهد.

وی افزود: این اسکله ظرفیت پذیرش 135 فروند لنج را دارا بود که با افتتاح فاز تکمیلی بندر صیادی رستمی، این ظرفیت تا حدود 250 شناور می‌تواند افزایش پیدا کند.

مدیر کل شیلات استان بوشهر همچنین با بیان اینکه برای تجهیز اسکله بندر رستمی برای سال آینده تعیین اعتبار می‌شود اعلام کرد: سیستم اطفا حریق این اسکله نیز به 200 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که در سال 91 از محل اعتبارات استانی تأمین خواهد شد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص وجود سنگ‌های بزرگ کف اسکله بندر رستمی نیز گفت: این مشکل با پیمانکار پروژه بررسی شده و تلاش می‌شود سنگ‌هایی که در بین دهانه ورودی حوضچه قدیم و جدید است تا پایان سال از کف اسکله استخراج شود.

یاراحمدی در پاسخ به چگونگی آخرین وضعیت واگذاری اسکله دلوار ـ محمد عامری نیز اظهار داشت: تعیین تکلیف در خصوص واگذاری این اسکله به شیلات و یا اداره بندر مراحل نهایی خود را طی می‌کند و پیش‌بینی می‌شود ظرف دو ماه آینده نتیجه نهایی اعلام شود

دیدگاه خود را بیان کنید