تولید مرغوب‌ترین خاویار جهان در گلستان

جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

تولید مرغوب‌ترین خاویار جهان در گلستان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: استان گلستان با تولید بیش از 50 درصد خاویار ایران، بزرگترین مرکز صید و پرورش ماهیان خاویاری و تولید کننده مرغوب ترین خاویار جهان است
علی اصغر طهماسبی در سومین نشست کارگروه ملی پیشگیری، مراقبت و کنترل مایکو باکتریوزیس ( بیماری که از آبزیان به انسان منتقل می شود) در دریای خزر اظهار کرد: گلستان در پرورش و تولید ماهیان گرمابی و میگو دارای مقام چهارم کشور است. میگوی وانامی گمیشان به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر می شود.
وی خاطرنشان کرد: استان گلستان با برخورداری از امکانات و ظرفیتهای موجود برای پرورش ماهیان خاویاری و سایر آبزیان دریای خزر، یکی از قطبهای مهم پرورش آبزیان کشور است که با اعمال سیاستها و روشهای مناسب در این حوزه می‌توان برای رسیدن به توسعه پایدار استان از ظرفیتهای این حوزه، بیش از پیش استفاده کرد.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با تأکید بر اهمیت ماهی به عنوان یک تغذیه سالم بیان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای سازمان دامپزشکی کشور، راه‌اندازی سامانه GIS به منظور پایش و مراقبت از آبزیان کشور است که منجر به آگاهی سریع از بیماریهای آبزیان خواهد شد و عامل پیشگیری بسیاری از بیماریها در این حوزه می‌شود.

طهماسبی خاطرنشان کرد: باید تدابیری انجام شود تا جلوی انقراض برخی گونه‌های آبزیان دریای خزر را گرفت که این مهم نیازمند همکاری استانهای گلستان، مازندران و گیلان است.
منبع: خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید