سرانه مصرف آبزيان در استان به 6.5 كيلوگرم افزايش يافت

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۰۶ بازدید

شيلات و آبزيان سازمان جهادكشاورزي استان يزد گفت: ميانگين سرانه مصرف آبزيان در استان به 6.5 كيلوگرم رسيده؛ اين در حاليست كه ميزان مصرف آبزيان در استان در ساليان گذشته كمتر از اين ميزان بوده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،منطقه يزد،"محمد‌علي مبيني"در اين‌باره خاطرنشان كرد: با توجه به توسعه و گسترش آبزي‌پروري در استان يزد، برنامه‌ريزي‌هاي مدوني براي فرهنگ‌سازي مصرف آبزيان و تأمين سلامت جامعه، اجرا شده است.

وي تصريح كرد: دوره‌هاي آموزشي اين واحد مديريت، روش‌هاي صحيح طبخ ماهي از برنامه‌هاي برگزار شده در استان است كه2800 بانوي علاقه‌مند به اين رشته، آموزش انواع غذا با ماهي و ميگو را فرا گرفتند.

مدير امور شيلات و آبزيان سازمان جهادكشاورزي استان يزد با بيان اينكه در دوره‌هاي آموزشي به اهميت و فوايد آبزيان در تأمين سلامت جامعه تأكيد بسيار شده است، افزود: در راستاي برنامه‌هاي آموزشي، اين مديريت ساليانه برنامه‌هاي راديويي و تلويزيوني متعددي اجرا كرده است كه در مجموع اثرات مصرف آبزيان در استان مثبت است.

مبيني ابراز اميدواري كرد سال آينده، اين روند رو به رشد با افزايشي چشمگير ادامه يابد و بدين ترتيب افزايش ميانگين سرانه مصرف ماهي را در استان بيش از پيش شاهد باشيم

دیدگاه خود را بیان کنید