85 درصد از آب چاه های استان مركزی قابلیت آبزی پروری دارند

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۹ بازدید

85 درصد از آب چاه های استان مركزی قابلیت آبزی پروری دارند

مدیرشیلات و آبزیان جهاد كشاورزی استان مركزی گفت: 85 درصد از آب چاه های این استان از لحاظ فیزیكی و شیمایی قابلیت آبزی پروری را دارند

اكبری' عصر سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سنجش نوع آب و اندازه گیری آلودگی و میزان نیترات موجود در چاه های تامین كننده استخرهای دو منظوره كشاورزی و شیلات از اقدامات مهم در احداث مراكز پرورش ماهی است.

وی اظهار كرد: آب برخی از چاه های نزدیك به مناطق شهری به دلیل وجود آلودگی های انسانی و صنعتی دارای كیفیت پایین تری بوده و شرایط پرورش و تولید آبزیان را ندارند.

مدیرشیلات و آبزیان جهاد كشاورزی استان مركزی تصریح كرد: استخرهای دو منظوره موقعیت مناسبی برای پرورش ماهیان سردابی و آبیاری اراضی كشاورزی در این استان است كه با استقبال خوبی از سوی بهره برداران مواجه شده است.

اكبری خاطر نشان كرد: از مزایای این استخرها تولید آب غنی شده توسط فضولات ماهیان برای بخش كشاورزی است كه در صورت استفاده میزان مصرف كود های شیمیایی برای خاك آن منطقه را كاهش می دهد.

وی گفت: دمای مطلوب برای پرورش ماهیان سردابی در این استخرها بین 12 تا 17 درجه سانتی گراد است كه باید روزانه توسط بهره بردار مورد بازبینی قرار گیرد.

مدیرشیلات و آبزیان جهاد كشاورزی استان مركزی اضافه كرد: متقاضیان احداث استخرهای چند منظوره می توانند با فراهم كردن شرایط لازم و تشكیل پرونده، مجوز و پروانه مورد نیاز را از این اداره دریافت و فعالیت خود را در این زمینه آغاز كنند.

اكبری تاكید كرد: در حال حاضر استان مركزی دارای بیش از 160 واحد پرورش ماهی سردابی است كه در دو قالب دو منظوره و منفرد مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: این استان از نظر میزان بالای تولید و كیفیت مطلوب در ماهی سردابی، قطب تولید بچه ماهی ماهی قزل آلا در كشور محسوب می شود

دیدگاه خود را بیان کنید