تولید آبزیان در خراسان جنوبی به 660 تن می رسد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۳ بازدید

تولید آبزیان در خراسان جنوبی به 660 تن می رسد

مدیر شیلات جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تولید 450 تن آبزی در استان خبر داد و گفت: میزان تولید آبزیان در استان تا پایان سال جاری به 660 تن می رسد

گلکاری در گفتگو با مهر، در خصوص ماهی های زینتی در استان، اظهارکرد: تعداد 280 هزار قطعه ماهی زینتی طی 9 ماهه نخست امسال تکثیر و پرورش داده شده است.

وی اضافه کرد: طی این مدت تعداد چهار فقره پروانه پرورش آبزیان به ظرفیت 31 تن در استان صادر شده است.

گلکاری در خصوص تهیه و توزیع بچه ماهی گرم آبی مورد نیاز استان به منظور رهاسازی در منابع آبی و استخرهای دو منظوره ذخیره آب کشاورزی، تصریح کرد: تعداد 230 هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی به صورت یارانه ای در بین متقاضیان پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی، مزراع ، آبندانها، توزیع و رهاسازی شده است.

مدیرشیلات جهادکشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به تهیه خوراک کنسانتره ماهیان گرم آبی و توزیع آن در بین پرورش دهندگان، اظهارداشت: بالغ بر 25 تن خوراک آبزیان به صورت ترویجی در بین پرورش دهندگان سطح استان به منظور ترویج استفاده از غذای کنسانتره در جهت ارتقاء کیفیت گوشت ماهی کپور توزیع شده است.

وی از اجرای پروژه های پایلوت ترویجی پرورش ماهی قزل آلا و اجرای صید نمایشی به منظور ترویج فعالیت های آبزی پروری در بین کشاورزان خبر داد و گفت: در این راستا تعداد سه پروژه در حال جرا و دو پروژه در حال مکان یابی است.

گلکاری به برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی و بازدیدهای داخل و خارج استان اشاره کرد و ادامه داد: تعداد 12 دوره با میزان 570 نفر روز برگزار شده و پیش بینی می شود تا پایان سال یک هزار و 560 نفر روز برسد.

وی در خصوص برگزاری دوره های طبخ آبزیان ویژه بانوان در سطح استان، اظهار داشت: این دوره به منظور آشنایی با فواید مصرف ماهی و روش های طبخ برگزار می شود.

مدیرشیلات جهادکشاورزی خراسان جنوبی در پایان یادآور شد: در این راستا تعداد پنج دوره با شرکت 220 نفر روز در راستای بالابردن فرهنگ مصرف آبزیان در سطح استان برگزار شده که پیش بینی می شود تا پایان سال به 500 نفر روز افزایش یابد

دیدگاه خود را بیان کنید