نگرانی ماهی گیران هرمزگانی

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۲۴ بازدید

نگرانی ماهی گیران هرمزگانی

جباری در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، افزود: سازمان شیلات باید بسترهای توسعه این صنعت را دراستان هرمزگان مهیا کند زیرا اقتصاد منطقه وابسته به صید ماهی است و به همین علت دولت باید هرچه سریعتراقدامات کارآمدی دراین راستا اتخاذ کند.

نماینده مردم بندر لنگه، بستک وگاوبندی درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در صورتیِ‌که صید ماهی در آب‌ها ایران انجام نشود، این ماهی‌ها می‌توانند توسط دیگران صید شود و این موضوع سبب می‌شود تا سهم ما از ماهی‌های خلیج‌فارس و دریای عمان کاهش داشته باشد.

وی با بیان این‌که وجود ماهی در سبد خانواده می‌تواند نقش مهمی در بهبود تغذیه داشته باشد، ادامه داد: ماهی به علت دارا بودن موادی مانند فسفر، یکی ازمفیدترین انواع غذاها برای بدن انسان به شمار می‌آید که خوردن آن بسیار توصیه شده است. اما قیمت ماهی دراستان هرمزگان به نحوی افزایش یافته است که بسیاری از مردم برای خرید آن با مشکل روبروشده‌اند. ما می‌توانیم با سرمایه‌گذاری در امر شیلات، گام مهمی در بهبود تغذیه مردم برداریم.

نماینده مردم بندرلنگه افزود: توسعه قایق‌های صیادی پیامدهای مثبتی را برای صنعت منطقه درپی دارد که از جمله این پیامدها می‌توان به ایجاد اشتغال، به‌کارگیری توانایی‌های مردم بومی منطقه، بهبود تغذیه وهمچنین رفاه وآسایش بیشتربرای صیادان اشاره کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: دولت باید با یک برنامه‌ریزی کاربردی بسیاری از مشکلات صیادان این افراد زحمتکش را برطرف کند زیرا امید جنوب و جنوبی به دریا است

دیدگاه خود را بیان کنید