رهاسازی دو میلیون قطعه بچه ماهی سفید در منابع آبی استان اردبیل

جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
رهاسازی دو میلیون قطعه بچه ماهی سفید در منابع آبی استان اردبیل

مدیرکل شیلات استان اردبیل از رهاسازی دو میلیون قطعه بچه ماهی سفید در منابع آبی و واحدهای مستعد پرورش ماهی در سطح استان اردبیل خبر داد

میر آرمان واعظی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل از رهاسازی دو میلیون قطعه بچه ماهی سفید در منابع آبی و واحدهای مستعد پرورش ماهی در سطح استان اردبیل خبر داد و گفت: طرح پرورش ماهی در پن سدهای قره قشلاق و پردستلوی شهرستان کوثر اجرا شده است.

وی با بیان اینکه طرح پرورش ماهی در قفس نیز در سد ملا احمد شهرستان نیر اجرا شده است، افزود: طرح پرورش ماهیان خاویاری در قفس نیز در سد گیلارلوی شهرستان گرمی اجرا شده است.

واعظی از ارتقای بهره‌وری و توسعه آبزیان پرورشی خبر داد و تصریح کرد: پیگیری ایجاد تشکل‌ها یا تعاونی‌های تولیدی آبزی پروری، اصلاح نژاد و تکثیر ماهی خارج از فصل، تجهیز و مکانیزاسیون مزارع پرورشی نیز در راستای رونق بخشی به تولید با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام این اداره کل، گفت: پرورش ماهی در قفس در منابع آبی، بازسازی ذخایر آبزیان، تکثیر پرورش ماهیان زیستی، صادرات آبزیان و فرآورده‌های آن، فراهم نمودن بستر لازم برای سرمایه‌گذاری در ابعاد بازار اختصاصی آبزیان با مشارکت شهرداری از جمله این برنامه‌هاست

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید