ساماندهی عرضه بهداشتی ماهی قرمز در قوچان

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۸ بازدید

ساماندهی عرضه بهداشتی ماهی قرمز در قوچان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان از ساماندهی انتقال و عرضه بهداشتی ماهی قرمز در شهرستان خبر داد

سیاح در ارتباط با نزدیک‌شدن عید نوروز و تکاپوی مردم برای خرید ماهی قرمز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان اظهار داشت: شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان همگام با سایر شبکه‌های دامپزشکی استان با هدف ساماندهی و جلوگیری از عرضه غیر بهداشتی ماهیان قرمز سعی در کنترل ویژه مراکز توزیع ماهی قرمز دارد و با افرادی که به صورت دوره گرد و بدون مجوز و گواهی بهداشتی حمل و اقدام به فروش ماهی می‌کند برخورد خواهد کرد.

وی افزود: رعایت‌کردن اصول بهداشتی در پیشگیری از بروز بیماری‌های احتمالی مشترک بین انسان و ماهی و سلامت خانواده‌ها موثر است.

سیاح اظهار داشت: ماهی قرمز جزو نخستین ماهیان آکواریومی و از خانواده کپور ماهیان است که خاستگاه آن به کشور چین می‌رسد و در شرایط مناسب نگهداری می‌تواند تا 20 سال عمر کند، ولی در شرایط نگهداری خانگی بیش از 6 تا 8 سال عمر نمی‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان افزود: مردم ماهی قرمز را از مراکز بهداشتی تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و از دست زدن به ماهی به‌ویژه کودکان و افراد حساس و دارای آلرژی خودداری کنند و در صورت تماس با ماهی قرمز دست‌ها را با آب و صابون بشویید. وی گفت: در صورت بروز هر نوع علائم و ناراحتی در ماهیان زینتی ماهی بیمار را از بقیه جدا کرده و به دامپزشک اطلاع دهند و اگر عوارض پوستی در افراد خانواده مشاهده شد به پزشک مراجعه کنند

دیدگاه خود را بیان کنید