مجوز تاسیس نخستین پژوهشکده علوم و فنون دریایی صادر شد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

مجوز تاسیس نخستین پژوهشکده علوم و فنون دریایی صادر شد

رئیس کمیته ملی اقیانوس شناسی کشور گفت: خوشبختانه مجوز تاسیس نخستین پژوهشکده علوم و فنون دریایی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر صادر شده و سال آینده به مرحله بهره برداری می رسد

چگینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیتهای 20 ساله این کمیته ملی اقیانوس شناسی کشور گفت: این کمیته متشکل از تعداد زیادی ارگانهای دریایی و موسسه ملی اقیانوس شناسی و دانشگاه های دریایی کشور است.

چگینی افزود: همایشهای علمی- تخصصی، طرحهای پژوهشی مشترک با ارگانهای دریایی، انتشار سه نشریه علمی - تخصصی مشترک، تربیت دانشجو و افزایش ظرفیت دانشجو در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد از برنامه های در نظر گرفته شده برای سال آینده است.


وی، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر را نخستین مجری رشته کارشناسی ارشد محیط زیست دریا در کشور بیان کرد و گفت: رشته بیولوژی یا فیزیک دریا نیز به عنوان کرسی سازمان یونسکو انتخاب شده است.


رئیس کمیته ملی اقیانوس شناسی با اشاره به صدور مجوز نخستین پژوهشکده علوم و فنون دریایی کشور افزود: این ساختمان با اعتبار دو میلیارد تومان در فضایی به مساحت200 متر مربع در دانشکده اقتصاد و مدیریت دریا در سال 91 به بهره برداری خواهد رسید.


همایش محیط زیست دریا روز گذشته در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد.


این همایش به صورت مشترک بین دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار و پنج طرح ملی در زمینه های مختلف محیط زیست دریا برای دانشجویان مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد رشته های شیلات، محیط زیست و زیست شناسی دریا مورد بررسی قرار گرفت.


همچنین در این همایش نمایندگان موسسه تحقیقات شیلات کشور، سازمان زمین شناسی کشور، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، اداره بندر و دریا نوردی آبادان، خرمشهر و بندر امام خمینی و ادارات محیط زیست آبادان و خرمشهر نیز حضور داشتند

دیدگاه خود را بیان کنید