ردیابی محصولات شیلاتی به زودی در کشور آغاز می شود

دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
ردیابی محصولات شیلاتی به زودی در کشور آغاز می شود

طرح ردیابی محصولات شیلاتی به اتمام رسیده است و بزودی در بنادر جنوبی کشور اجرایی می شود

علی اصغر مجاهدی معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران اظهار داشت: طراحی سیستم اجرایی و کدگذاری ها از سوی معاونت صید و بنادر ماهیگیری به اتمام رسیده است.

وی گفت: هم اکنون ادامه تکمیل این پروژه در بخش IT سازمان شیلات ایران در حال برنامه نویسی جهت اجرایی شدن است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران افزود : طرح ردیابی محصولات شیلاتی به مکانسیم تعریف شده ای تبدیل می شود تا بتوان از طریق برنامه نویسی و نرم افزار در قالب یک شبکه عملیاتی و الکترونیکی آن را اجرایی کرد.
مجاهدی گفت :این شبکه قابلیت پیوست شدن با سایر دستگاه های مرتبط با امور شیلاتی از جمله سازمان دامپزشکی را خواهد داشت.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران بیان کرد: با اجرایی شدن این این طرح هر محصول شیلاتی که در فروشگاه های کشور عرضه می شود دارای بارکد و برچسب مشخصات خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه روی این بارکد تمام اطلاعات لازم درباره مکان صید ماهی، زمان صید، زمان بسته بندی و سایر اطلاعات لازم درج خواهد شد، تاکید کرد: شناسنامه محصول به همراه بارکد آن در اختیار خریدار قرار خواهد گرفت و محصولات شیلاتی دارای سلامت تضمین شده در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.
معاون صید و بنادر ماهیگیری خاطرنشان کرد : در آینده نزدیک تمام محصولات شیلاتی در سراسر کشور به راحتی قابل ردیابی هستند.
وی گفت : این اقدام مهم در راستای نظارت بیشتر سازمان شیلات ایران بر بهداشت و نحوه توزیع محصولات صید شده از آبهای کشور است که باعث جلب رضایت بیشتر مشتریان خواهد شد.
مجاهدی با بیان اینکه این طرح به صورت ازمایشی برای محصولات شیلاتی صید شده در جنوب کشور آغاز می شود، گفت: سپس این طرح برای محصولات صید شده در شمال کشور نیز اجرایی خواهد شد.

افزایش 9 درصدی صید کیلکای خزر

مجاهدی در ادامه سخنان خود در خصوص وضعیت صیدکیلکا در آبهای شمالی کشور نیز گفت: صیدماهیان کیلکا از ابتدای سال جاری تا کنون با 9 درصد افزایش همراه بوده است.
به گفته وی، سرانه صید هر شناور نیز به طور متوسط با هفت درصد رشد همراه بوده است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران همچنین از افزایش چشمگیر صید ماهیان استخوانی در آبهای شمالی کشور امسال در مقایسه با سال گذشته خبر داد.
وی اظهار امیدواری کرد روند قابل قبول صید ماهیان استخوانی دریای خزر همچنان تا پایان فصل صید این گونه ماهیان ادامه داشته باشد.
مجاهدی به وضع مناسب صید فانوس ماهیان در آبهای عمان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا کنون هفت هزار تن فانوس ماهی در آبهای عمان صید شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزیها و پیش بینی های صورت گرفته، صید فانوس ماهیان تا پایان سال جاری به 20 هزار تن افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: تا پایان سال جاری 30 تا 40 فروند شناور ویژه صید فانوس ماهیان به ناوگان صید این گونه ماهیان افروده خواهد شد

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید