دلالان تورخود را برای افزایش قیمت ماهی پهن‌کرده‌اند

سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۱ بازدید


ایرانپور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با بیان این مطلب که مواد پروتئینی از جمله مایحتاج ضروری مردم هستند تصریح کرد: بالا رفتن تقاضا‌ها در شب عید نباید دلالان را با هدف‌های شوم به کاهش عرضه و بالا رفتن قیمت‌ها ترغیب کند.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که گرانی‌های اخیر قیمت ماهی در بازار به علت بالا رفتن بهای خوراک آبزیان بوده گفت: درکنار بالا رفتن قیمت خوراک ماهی‌ها باز بودن دست دلالان بیش از هر چیزی عامل افزایش قیمت‌ها بوده است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از سکوت معناع‌دار مسئولان در خصوص گرانی‌های اخیر به ویژه در بازار مواد پروتئینی افزود: متأسفانه دلالان قیمت‌ها را به دلخواه خود در بازار تغییر می‌دهند.
وی با بیان اینکه در بسیاری از شهر‌های کشور پرورش ماهی برای جبران کمبود نیاز بازار انجام می‌شود گفت: با وجود دریا‌ها و آب‌های بسیار در کشور عامل گرانی ماهی را نمی‌توان به کمبود آن در بازار نسبت داد.
این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اینکه هیچ کمبودی برای مواد‌ پروتئینی در شب عید وجود ندارد تصریح کرد: ذخیره‌سازی نیز برای غافل‌گیری قیمت‌ها برای روز‌های پایانی سال به خوبی انجام شده است.
ایرانپور با انتقاد از سکوت معنا‌دار وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص گرانی‌های اخیر در بازار افزود: قول‌های بی‌عمل پاسخ مردم نیست چرا که فشار‌های اقتصادی موجود نیازمند اقدامات مطلوب و عملی است.
وی ادامه داد: مسئولان باید بررسی کنند که آیا تناسبی بین افزایش قیمت خوراک دام و آبزیان با بالا رفتن قیمت‌ مواد پروتئینی وجود دارد؟
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه ایران با داشتن دریا در شمال و جنوب خود در زمینه تولید و صید ماهی با هیچ کمبودی مواجه نیست گفت: تا زمانی که دلالان سود‌های کلان را به جیب می‌زنند نباید امیدی به کاهش قیمت‌‌ها بست

دیدگاه خود را بیان کنید