جوشش دوباره آب دریاچه کیو خرم آباد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۸ بازدید

جوشش دوباره آب دریاچه کیو خرم آباد

جوشش دوباره آب دریاچه کیو بعد از مدتها موجب خرسندی مردم خرم آباد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، پس از ماهها خشکسالی یکی از جاذبه‌های زیبای شهر خرم آباد، یعنی دریاچه کیو، حیات دوباره گرفت.

درياچه طبيعي و فصلی کیو با چشم اندازي زيبا و ديدني به عنوان يكي از جاذبه‌هاي گردشگري و تفريحي در مركز شهر خرم آباد واقع شده كه پاييز امسال به دليل كاهش نزولات آسماني و خشك شدن چشمه سارهاي تامين كننده آن، خشك شد.

بارشهای اخیر موجب جوشش دوباره چشمه‌های این دریاچه شد، به گونه‌ای که سطح آب آن هر لحظه در حال افزايش و بالا آمدن و سرازیر شدن در نهرهاست.

به گزارش ايسنا، درياچه كيوي خرم آباد يكي از زيباترين درياچه‌هاي استان است كه در شمال غربي شهر خرم آباد و در كنار بوستاني به همين نام واقع شده و آب آن از چشمه‌هايي كه در زير آن قرار دارد، تامين مي‌شود.

كيو در گويش لري مردمان خرم آباد به معني "رنگ كبود و آبي تيره" است و دليل نامگذاري آن به نام كيو نيز به خاطر رنگ درياچه به هنگام پرآبي است كه به دليل زلالي آب و وجود گونه‌هاي گياهي در آن رنگ كبودي را به خود مي‌گيرد.

مساحت درياچه كيو 7 هكتار وعمق آن در نقاط مختلف درياچه بين 3 تا 7 متر متغيير است و اين درياچه مكان زيبايي براي تفريح خانواده‌ها و جوانان و محلي براي قايق سواري و انجام ورزشهاي آبي است.

درياچه كيو كه از جاذبه‌هاي گردشگري لرستان است، در طول فصول بهار و تابستان پذيراي صدها مسافر و گردشگر از نقاط مختلف كشور بوده و از جمله زيستگاههاي اصلي آبزيان و پرندگان بومي و مهاجر محسوب مي‌شود

دیدگاه خود را بیان کنید