استقبال انبوه مسافران نوروزی از تالاب صومعه‌سرا

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

استقبال انبوه مسافران نوروزی از تالاب صومعه‌سرا

فرماندار صومعه‌سرا از استقبال انبوه مسافران نوروزی از تالاب منطقه «سلکه» و «سیاه‌درویشان» این شهرستان خبر داد

خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، کریم شعبانی در جریان بازدید از مراکز اقامتی، درمانی و گردشگری این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر تمام تیم‌های نظارتی در بخش صنوف، مراکز پزشکی و درمانی، اورژانس و امنیتی برای ارائه خدمات به مسافران در طول ایام تعطیلات نوروزی در حالت آماده‌باش هستند.

وی، ادامه داد: تاکنون هیچ مسئله و مشکل خاص ترافیکی یا درمانی برای مسافران نوروزی در حوزه صومعه‌سرا گزارش نشده و راه‌های برون شهری و درون شهری این شهرستان در کنترل کامل نیروهای امنیتی و خدماتی است.

فرماندار صومعه‌سرا از اختصاص سه چادر نیروی انتظامی برای کنترل عبور و مرور مسافران، استقرار دو پایگاه اورژانس، آمادگی پنج جایگاه سوخت،27 باب نمازخانه، دو داروخانه شبانه‌روزی و تمام گشت‌های نظارتی و خدماتی در طول تعطیلات نوروزی خبر داد.

وی یادآور شد: در بخش خدمات مسافری نیز بالغ بر 25 نفر در حوزه‌های مختلف در حال فعالیت هستند.

شعبانی با اشاره به اسکان مسافران قشر فرهنگی و غیر فرهنگی در مدارس صومعه‌سرا اظهار داشت: در نوروز امسال بالغ بر شش مدرسه با 60 کلاس برای اسکان مسافران فرهنگی در ایام تعطیلات فراهم شده است.

وی تصریح کرد: مسافران غیر فرهنگی نیز با اهدای مبالغی می‌توانند از فضا و امکانات مدارس صومعه‌سرا مانند مسافران قشر فرهنگی استفاده کنند.

این مسئول، بازارهای محلی صومعه‌سرا را از مراکز مهم اقتصادی و عرضه محصولات بومی و محلی دانست و افزود: از بازار محلی «پنجشنبه بازار» تولم‌شهر و «یکشنبه بازار» بخش مرکزی صومعه‌سرا از طرف مسافران نوروزی در چند روز اخیر بسیار استقبال شده است.

وی با اشاره به گشایش نمایشگاه صنایع دستی در ورودی شهر صومعه‌سرا، بیان داشت: صنایع دستی صومعه‌سرا ارمغانی از فرهنگ و تمدن پیشینیان همراه با ذوق، سلیقه و هنر مردم این شهرستان است.

شعبانی افزود: مسافران برای دیدن این هنرهای دستی می‌توانند از غرفه‌های نمایشگاهی صنایع دستی صومعه‌سرا دیدن کنند.

وی از استقبال زیاد و پرشور مسافران نوروزی از تالاب منطقه «سلکه» و «سیاه‌درویشان» صومعه‌سرا خبر داد و یادآور شد: تالاب صومعه‌سرا با وجود گونه‌های مختلف آبزیان، پوشش گیاهی متنوع و خاص، وجود پرندگان تالابی از مناطق بکر گردشگری در استان به شمار می‌رود.

فرماندار صومعه‌سرا، منطقه نمونه گردشگری جلگه‌ای و کوهپایه‌ای تنیان، کوهپایه‌ای جنگلی سیاه کوه، منطقه نمونه گردشگری نوخاله و گردشگری تاریخی شهر و مناره گسکرات را از دیگر این مناطق بکر و گردشگرپذیر در صومعه‌سرا عنوان کرد.

وی از جذب سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در راستای وسعت و گسترش فضای تفریحی در پنج منطقه گردشگری مذکور خبر داد و اذعان داشت: مطالعات تفضیلی این طرح‌های گردشگری انجام شده و در حال جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در آن فضاها هستیم.

شعبانی با بیان اینکه بیشتر مردم نسبت به وجود فضاهای منحصر به‌فرد طبیعی در مناطق روستایی و کوهپایه‌ای صومعه‌سرا ناآشنا هستند، خاطرنشان کرد: صومعه‌سرا یک منطقه ترانزیتی صرف برای ورود به شهرهای غربی استان نیست.

به گفته وی، از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون در صومعه‌سرا بیش از یک‌هزار خودروی مسافر از مسیرهای ترانزیتی صومعه‌سرا وارد شهرهای غربی گیلان شده‌اند

دیدگاه خود را بیان کنید