مخالفت با افزایش سهمیه سوخت صیادان

سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۷ بازدید


علی‌اصغر مجاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: از نظر سازمان شیلات هر کسی 100 روز از سال به دریا برود صیاد است که بر این اساس سالانه حدود 140 هزار صیاد با 120 هزار شناور کوچک و بزرگ در آب‌های کشور مشغول فعالیت هستند.
معاون صید و بنادر سازمان شیلات ایران از مخالفت ستاد هدفمندی یارانه‌ها در دولت گذشته با پیشنهاد سازمان شیلات برای افزایش سهمیه سوخت یارانه‌ای صیادان به حدود یک میلیون لیتر در روز خبر داد.
وی افزود: در مرحله‌ اول طرح هدفمندی یارانه‌ها مقرر شده بود سوخت به قیمت آزاد به صیادان داده شود اما با توجه به مذاکرات صورت گرفته، روزانه حدود 800 هزار لیتر بنزین به عنوان سوخت یارانه‌ای در اختیار صیادان قرار گرفت که در ادامه به 900 هزار لیتر افزایش یافت.
معاون صید و بنادر سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که این میزان نیز پاسخگوی عملیات صیادی همه صیادان نخواهد بود؛ بنابراین پیشنهاد کردیم تا این سهمیه به یک میلیون لیتر در روز افزایش یابد.
مجاهدی ادامه داد: این پیشنهاد پس از بررسی‌های فراوان و علیرغم تایید از سوی ستاد حمل و نقل سوخت کشور در اواخر دولت دهم، رییس ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها با افزایش سهمیه سوخت یارانه‌ای صیادان به دلیل نبود منابع برای اختصاص این سهمیه مخالفت کرد.
وی با بیان اینکه پیگیری برای افزایش سهمیه سوخت یارانه‌ای صیادان به سیاست‌های کلان دلت یازدهم و چگونگی ادامه قانون هدفمندی یارانه‌ها در مرحله دوم بستگی دارد، تاکید کرد: در صورت نیاز و ادامه یافتن مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، سازمان شیلات تمام تلاش خود را برای افزایش سهمیه سوخت یارانه‌ای صیادان خواهد کرد

دیدگاه خود را بیان کنید