2400 تن ماهی در مزارع پرورش آبزیان استان قزوین تولید شد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۰۵ بازدید

2400 تن ماهی در مزارع پرورش آبزیان استان قزوین تولید شد

سرپرست مدیریت شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت‌: در سال گذشته بیش از دو هزار و 400 تن انواع ماهی سرد آبی و گرمابی در مزارع پرورش آبزیان استان تولید شد

شکری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: از این میزان ماهی حدود یک هزار و 960 تن ماهی سرد آبی در 147 واحد فعال و 414 تن ماهی گرمابی در63 واحد پرورش آبزیان استان تولید شده است.

به گفته وی ماهیان قزل آلا شامل ماهی رنگین کمان و ماهیان گرمابی انواع کپور ماهیان و فیل ماهی است.

شکری تصریح کرد: تولید آبزیان در استان قزوین نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد رشد داشته است.

سرپرست مدیریت شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: همچنین ‌در بخش ماهیان زینتی در17 کارگاه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در شهرستانهای قزوین، آبیک، تاکستان و البرز با تولید حدود 15 میلیون قطعه در سال توانستیم در کشور مقام دوم تولید ماهیان زینتی را به خود اختصاص دهیم.

وی در ادامه به ظرفیت تولید ماهی در استان اشاره کرد و گفت: استان قزوین با دارا بودن دو حوزه آبریز شمالی از رودخانه های طالقان رود و الموت رود و حوزه آبریز جنوبی که شامل رودخانه های کوچک، حاجی عرب، خر رود، ابهر رود و همچنین چاهها، چشمه ها و قنوات است از پتانسیلهای آبزی پروری زیادی برخوردار است که در سالهای گذشته با فعالیت چشمگیر کارشناسان شیلات در استان قزوین تعداد زیادی از آنها مورد استفاده قرار گرفته است.

شکری، سرانه مصرف ماهی در استان را 4.5 کیلوگرم برآورد کرد و یادآور شد: با تصویب طرح سلامت استان انتظار می رود میزان مصرف سرانه ماهی نیز افزایش پیدا کند

دیدگاه خود را بیان کنید