شیلات قائمشهرنسبت به تخلیه ضایعات کشتارگاهها درمزارع آبزیان هشدارداد

دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۳ بازدید

شیلات قائمشهرنسبت به تخلیه ضایعات کشتارگاهها درمزارع آبزیان هشدارداد
رییس اداره شیلات شهرستان های قائمشهر با اشاره به فعالیت غیر قانونی و غیر بهداشتی برخی از کشتارگاههای مرغ شهرستان و تخلیه ضایعات واحدها خود در مزارع آبزی پروری هشدار داد.
صفی الله عسگری فر در جلسه شورای کشاورزی ، اب و منابع طبیعی قائمشهر گفت: این ضایعات مملو از چربی موجب رشد سریع ماهیان بویژه فیتوفاک و کفور می شود .

وی ادامه داد: رشد سریع ماهیان بواسطه خوردن چربی اضافی مرغ ها باعث کاسته شدن کیفیت ماهی می شود .

رییس اداره شیلات قائمشهر گفت:هنگام پخت ، چربی زیادی از این ماهیان خارج می شود و ماهی پس از پخت بی کیفیت و قابل استفاده نمی باشد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد اندکی از کشتارگاههای قائمشهر مبادرت به انجام این کار می کنند برخورد جدی بمنظور کنترل این مساله راخواستار شد.

عسگری فر ازنبود بازار فروش ماهی مناسب بعنوان دغدغه چندین ساله قائمشهر نام برد و گفت: در حالیکه این شهرستان با تولید بالای ماهی قطب تولید این محصول در مازندران و کشور به شمار می رود ولی بدلیل نبود زیرساخت لازم همچون بازار ماهی در زمینه عرضه با مشکل مواجه است .

وی با اشاره به اینکه چرخ مالی فعالیت آبزی پروران قائمشهر زیاد است ، افزود: ماهی تولیدی این شهرستان با انتقال به شهرهای همجوار دارای بازار ماهی از این شهرستان ها به استانها و کشورهای مقصد ارسال می شود .

عسگری فر گفت: درحالیکه می توان با ایجاد بازار فروش ماهی این چرخه مالی تولیدات این محصول را در قائمشهر حفظ کرد .

یکصد و 20 واحد پرورش ماهی گرم آبی به وسعت یکصد هکتارو 51 قطعه آب بندان به وسعت 900 هکتاردر قائمشهر فعالیت دارند که سالانه دو هزار و 500تن ماهی تولید می کنند .

وجود 19 مرکز پرورش ماهیان سردآبی (قزل آلا) با تولید سالانه 600تن ماهی از دیگر ظرفیتهای آبزی پروری قائمشهر است
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید