ساخت اولین پارک آبی و آکواریوم طبیعی در آبهای جنوبی کشور

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۱ بازدید

ساخت اولین پارک آبی و آکواریوم طبیعی در آبهای جنوبی کشور

معاون محیط دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، اکواریوم طبیعی زیر دریایی در آبهای جنوبی کشور احداث می‌شود

کرباسی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در فکر خرید زمینی در ابعاد 60 در 700 متر مربع در سواحل جنوبی کشور هستیم تا درآن پارک دریایی احداث کنیم.

وی با بیان اینکه این اولین پارک آبی کشورخواهد بود اظهار داشت: راه اندازی این پارک می تواند باعث جذب بیشتر توریست در منطقه چابهار شود که در حال حاضر در مرحله مذاکره با استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان بنادر و کشتیرانی هستیم.

به گفته کرباسی، پیش بینی می شود که راه اندازی این پارک آبی به هشت میلیارد تومان اعتبار و حدود دو تا سه سال زمان نیاز دارد.

معاون دریایی سازمان محیط زیست ادامه داد: دراین پارک خدماتی همچون کلاس های آموزشی شنا ، غواصی ، مکان‌های ورزش ، بیمارستان امداد و نجات آبزیان پیش بینی شده است.

وی اظهارداشت: همچنین در نظر داریم تا آکواریومی طبیعی برای این پارک راه اندازی کنیم که امکان دیدن آبسنگ های مرجانی و حیوانات زیبای دریایی فراهم شود که این امر در صورت تامین اعتبار مورد نیاز میسر می شود.

وی افزود: همچنین دراین سایت دوربین هایی نصب می شود که امکان مشاهده مرجان ها و موجودات زیبای زیر دریا برای علاقه مندان را امکان پذیر می کند

دیدگاه خود را بیان کنید