تامین خوراک ماهی مهمترین مشکل آبزی‌پروران در خراسان‌شمالی

چهار‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
تامین خوراک ماهی مهمترین مشکل آبزی‌پروران در خراسان‌شمالی
مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: تامین خوراک ماهی مهمترین مشکل آبزی‌پروران در استان است.

غلامرضا حجی‌پور با اشاره به اینکه این استان فاقد کارخانه تولید خوراک ماهی است، افزود: این مشکل سبب شده تا آبزی‌پروران خوراک ماهی مورد نیاز خود را از سایر استان‌ها تامین کنند.

وی ادامه داد: تامین بچه ماهی از دیگر مشکلات این افراد در استان است و اغلب آبزی پروران بچه ماهی‌های مورد نیاز خود را از سایر کشورها تامین می‌کنند.

حجی‌پور با بیان اینکه 167 مرزعه پرورش ماهی در این استان وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد 62 مزرعه مربوط به ماهی‌های سردآبی با ظرفیت تولید 1200 تن در سال، 97 مزرعه گرمابی با ظرفیت 270 تن، چهار مزرعه ماهی‌های زینتی با ظرفیت 615 هزار قطعه در سال و چهار مزرعه حدواسط با ظرفیت تولید سه میلیون و 200 هزار قطعه است.

وی تصریح کرد: در خراسان‌شمالی 6481 منبع آب، چاه، چشمه و قنات و معادل 877 میلیون متر مکعب است که توان تولید بیش از 14 هزار تن ماهی را دارد این درحالیست که فقط حدود 11 هزار تن ماهی تولید می‌شود. خشکسالی در این استان توانسته تا حدود پنج درصد از میزان تولید ماهی بکاهد.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی تاکید کرد: طی سال‌های اخیر فقط چهار مزرعه پرورش ماهی بر اثر اختلافات اجتماعی تعطیل شده‌اند

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید