چهارهزار معلول زنجانی از بهزیستی استان مستمری دریافت می کنند

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۰۲ بازدید

چهارهزار معلول زنجانی از بهزیستی استان مستمری دریافت می کنند

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: حدود 16 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند که از این تعداد چهارهزار نفر مستمری دریافت می کنند.

محمد محمدی افزود: سال گذشته علاوه بر پرداخت مستمری به معلولین، خدماتی چون شهریه دانشجوئی، حق پرستاری، بیمه تکمیلی و خدمات رفاهی به آنان ارائه شد.

وی یادآورشد: درزمان حاضر 90 معلول ضایعه نخاعی در سطح استان حق پرستاری در منزل دریافت می کنند و بیش از 9 هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند.

محمدی با اشاره به اهمیت توجه به نیازهای معلولین ابراز داشت: بهزیستی در راستای ارائه بهینه خدمات به معلولین 80درصداز فعالیت های خود را به بخش غیردولتی واگذار کرده و درزمان حاضر حدود سه هزار پرونده معلولین توسط بخش خصوصی اداره می شود.

محمدی همچنین با تبریک فرارسیدن هفته سلامت به تلاشگران این عرصه اظهار داشت: 18 تا 24 فروردین ماه سالجاری به نام هفته سلامت نام گذاری شده که نشان از اهمیت سلامتی در زندگی انسان ها، جامعه و نقش انسان سالم در شکل دهی جامعه سالم را دارد.

وی توجه به سالمندان در هفته سلامت را از اولویتهای بهزیستی برشمرد و خاطرنشان کرد: 393 سالمند زنجانی تحت پوشش طرح توانمندسازی قرار دارند و درزمان حاضر دومرکز شبانه روزی در زنجان و خرمدره و دو مرکز روزانه در زنجان وخدابنده به سالمندان مرد و زن خدمات ارائه می دهند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان با اشاره به نقش آموزش در بهبود شرایط زندگی و ارتقاء سطح علمی معلولین تصریح کرد: 798 دانش آموز معلول و نزدیک به 300 دانشجوتحت پوشش بهزیستی هستند و کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنند.

محمدی صدور کارت شناسایی به معلولین، تشکیل بانک اطلاعاتی، شناسایی معلولین توسط طرح CBR نگهداری و ویزیت در منزل معلولین را از دیگر فعالیتهای معاونت توانبخشی در سال 1390 برشمرد و یادآور شد 21 مرکز غیردولتی توانبخشی، 9 مرکز شبانه روزی و 12 مرکز روزانه آماده ارائه خدمات به معلولین استان زنجان هستند

دیدگاه خود را بیان کنید