افزایش صید ساردین در جاسک

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

افزایش صید ساردین در جاسک

كيهان:مدير شيلات جاسك گفت: ميزان استحصال صيد ساردين ماهيان (متو و ساردين) كه از شهريور آغاز شد و تا اواخر بهمن 90 ادامه داشت، به مرز شش هزار و 130تن رسيده است.
عبدالله مسقطي در گفت وگو با خبرنگار كيهان افزود: اين ميزان صيد نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزايش 134 درصدي برخوردار است.
وي گفت: عمده ساردين ماهيان صيد شده به كارخانه هاي پودر ماهي در اين شهرستان هر كيلوگرم يك هزار و200ريال به فروش مي رسد و مابقي به صورت خوراكي به شهرهاي ميناب، بندرعباس و همچنين به استانهاي فارس و يزد صادر مي شود.
مسقطي خاطر نشان كرد: جاسك داراي پنج كارخانه پودر ماهي است كه سه كارخانه آن فعال مي باشد و پودر توليد شده در مرغداريهاي شهرستان، استان و حتي خارج از استان مصرف مي شود.
وي اضافه كرد: سه كارگاه عمل آوري فعال در جاسك وجود دارد كه در سال آينده با توجه به درخواست هاي شركتهايي از كشور كره و چين براي صادرات ماهي متو به صورت كنسرو انجام مي شود.
وي مجموع شناورهاي فعال در امر صيد به روش پرساين براي صيد ساردين و شناورهاي 19 را قايق جفتي و پنج لنج با 740 ملوان ذكر كرد.
شهرستان جاسك با 51 هزار نفر جمعيت كه اكثر آنان به شغل صيادي مشغول هستند و در 340كيلومتري شرق بندرعباس مركز هرمزگان واقع است

دیدگاه خود را بیان کنید