اجرای موج شکن بندر صیادی لاور ساحلی پایان یافت

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۵ بازدید

اجرای موج شکن بندر صیادی لاور ساحلی پایان یافت

فرماندار دشتی گفت: اجرای طرح احداث موج شکن بندر صیادی لاور ساحلی با 91 میلیارد و 651 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و دو درصد نفت و گاز در شهرستان دشتی پایان یافت

هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دشتی اظهار داشت: طرح احداث موج شکن بندر صیادی لاور ساحلی در سال 89 با هدف بهرهمندی از ظرفیت‌های ساحل و دریا در بخشهای صیادی و همچنین تجاری شهرستان توسط شیلات آغاز شد و در حال حاضر اجرای عملیات موج شکن آن به پایان رسیده است.

وی افزود: در سال 85 نیز اجرای تاسیسات گمرک لاور که از مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان بوشهر بود شروع شد.

هاشمی ادامه داد: این تاسیسات شامل احداث سوله و انبارها، تاسیسات برقی، لوله کشی آب و نصب مخازن 10 هزار لیتری و اجرای کامل شبکه داخلی برق و سیستم روشنایی محوطه در سال 88 پایان یافت.

فرماندار دشتی تصریح کرد: این طرح برای افزایش ظرفیت بهرهگیری از امکانات موجود، با مجموع اعتبار 4 میلیارد و 524 میلیون ریال توسط اداره کل گمرکات استان بوشهر اجرا شد.

وی اضافه کرد: اجرای موج شکن و احداث تاسیسات گمرک به پایان رسیده است و 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

هاشمی گفت: به منظور بهرهمندی و راهاندازی آن نیاز به لایروبی حوضچه، احداث ساختمانهای پشتیبانی، تاسیسات آسفالت روی بازوهای اصلی و فرعی، محوطه سازی، احداث اسکله ثابت و پارکینگهای قایقهای صیادی به اعتباری بیش از 50 میلیارد ریال نیاز است.

وی یادآور شد: از طرفی تحویل و تحول امکانات و تاسیسات موجود از شیلات به اداره کل بنادر و دریانوردی نیز در دستور کار است که همه این موارد به طور جدی در سطح استانی و ملی در حال پیگیری است.

هاشمی گفت: معاون وزیر راه و رئیس سازمان بنادر کشور، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران و استاندار بوشهر چندین مرحله از این پروژه بازدید کرده‌اند و در حال پیگیری برای به نتیجه رساندن آن هستند.

فرماندار دشتی با بیان این که با راهاندازی این بندر تاریخی شاهد تحول بزرگ اقتصادی در شهرستان ولایتمدار دشتی خواهیم بود، افزود: در سطح شهرستان جلسات متعددی با مدیرکل شیلات، مدیرکل بنادر و دریانوردی، مدیر کل گمرکات استان، معاونین استاندار و فرماندهی دریابانی داشتهایم که امیدواریم در آینده نزدیک به نتیجه مطلوب برسیم

دیدگاه خود را بیان کنید