پردخت 80میلیاردریال اعتبار برای اجرای مکانیزاسیون مزارع پرورش آبزیان مازندران

چهار‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
پردخت 80میلیاردریال اعتبار برای اجرای مکانیزاسیون مزارع پرورش آبزیان مازندران

رئیس گروه ترویج شیلات آبزیان مازندران از پرداخت80 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای مکانیزاسیون در مزارع پرورش آبزیان در مازندران خبر داد.

سید ولی الله صالحی در نوشهر افزود : سال گذشته 80 میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت تدبیرو امید برای اجرای طرح مکانیزاسیون در مزرعه پرورش آبزیان استان به بهره برداران مازندرانی پرداخت و امسال نیز این روند با جدیت دنبال خواهد شد.
وی تصریح کرد: با اجرای مکانیزاسیون در مزارع پرورش آبزیان علاوه بر صرفه‌جویی 50 درصدی مصرف آب، شاهد افزایش تولید و بهره وری تا 25 درصد و کاهش قیمت تمام شده پرورش ماهی در مزارع و افزایش تولید در واحد سطح خواهیم بود.

صالحی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، مکانیزاسیون مزارع پرورش آبزیان یکی از مهمترین اولویت های این اداره محسوب می شود.
وی به نقش آموزش در ترویج ، تکثیر و پیش گیری از بیماریهای آبزیان تاکید کرد و افزود: در این راستا سال گذشته یک هزار و 881 نفر روز آموزش تخصصی و عمومی در مازندران داده شد که نسبت به سال 94، 11 درصد رشد داشت.
رئیس گروه ترویج شیلات آبزیان مازندران سرانه مصرف آبزیان در این استان را 14.8 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: این درحالی است که متوسط سرانه مصرف در کشور 10 کیلوگرم، کشورهای توسعه یافته 20 کیلوگرم و حتی در برخی از کشورها همچون ژاپن و نروژ بیش از 50 کیلوگرم است.
وی با اشاره به تولید 80 هزار تن آبزی در مازندران و همچنین منفعت و قیمت مناسب آن خواستار افزایش سرانه مصرف ماهی در مازندران شد.
نخستین دوره آموزش تخصصی طبخ آبزیان برای 30 نفر از سرآشپزهای هتل ها و رستوران های غرب مازندران توسط شیلات مازندران امروز دوشنبه در نوشهر برگزار شد.
سال گذشته با وجود سه هزار و 330 واحد پرورش آبزیان در استان مازندران، حدود 95 هزار تن انواع آبزیان در استان تولید شد که شامل ماهی سفید، کپور ، آزاد (فیتیفاک) و انواع قزل آلا از گونه های ماهیان گرم آبی و سرد آبی است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید