تکنولوژی تولید آبزیان به عراقی‌ها منتقل می‌شود

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۹ بازدید

تکنولوژی تولید آبزیان به عراقی‌ها منتقل می‌شود

مدیرعامل صندوق توسعه آبزیان ایران گفت: با اجرای طرح مشترک تکنولوژی تولید آبزی پروری به عراقیها منتقل می شود

خبرنگار مهر، همایش یک روزه معرفی بازار کسب و کار در اقلیم کردستان عراق روز یکشنبه در سالن استانداری قزوین برگزار شد.

در این نشست تخصصی که حسن کاظمی قمی دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق، احمد عجم استاندار، مجید نادری معاون برنامه ریزی استانداری، حسن جمشیدی ها رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مجید برزگر معاون توسعه تجارت خارجی استان و تجار، بازرگانان، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی نیز حضور داشتند راههای سرمایه گذاری در کشور عراق مورد بررسی قرار گرفت.

احمد کاکاوند در این همایش گفت: بازار عراق زمینه خوبی برای حضور سرمایه گذاران ایرانی دارد و با اجرای طرح های مشترک می توان به سود مناسب دست یافت.

وی افزود: با سرمیاه گذاری مشترک با طرف عراقی در زمینه تولید ماهی تکنولوژی این صنعت را به طرف تجاری خود منتقل می کنیم.

کاکاوند یادآورشد: برای حضور دائم در عراق می توان در مرکز تجاری سلیمانیه عراق حضور یافت و با اختصاص دفتر و فضایی در این مرکز امکان معرفی دائمی کالای ایرانی را برای مشتریان فراهم کرد.

مدیرعامل صندوق توسعه صادرات آبزیان ایران تصریح کرد: اعزام کامیونها تا مقصد عراق، بیمه کردن کالاها، اعمال قوانین سلیقه ای از مشکلات موجود در راه توسعه مناسبات اقتصادی است که باید توسط مسئولان کشوری برای حل آنها اقدام شود.

کاکاوند بیان کرد: حضور تجار ایرانی به صورت متمرکز و گروهی به حفظ منافع ملی و کاهش مشکلات و ضرر و زیانها کمک می کند و امیدواریم این روند در سال جاری جدی گرفته شود.

نماینده اتاق تعاون استان قزوین یادآورشد: خوشبختانه کارهای زیربنایی خوبی در کردستان عراق صورت گرفته که با حمایت دولت و استقبال تولیدکنندگان می توان حضور پر رنگی در بازار عراق تجربه کرد.

در ادامه فرهاد کاظمی مدیرعامل شرکت آرین شیر البرز و صادرکننده نمونه استان در خصوص مشکلات ناشی از توقف بیش از حد کامیونهای حمل کالا در مرزها، پیگیری برای احداث سردخانه در کشور عراق و یا مناطق مرزی نکاتی را یادآورشد.

ماشاء اللهی مدیرعامل بزرگترین واحد تولید DVD وCD در خاورمیانه اظهارداشت: با داشتن ظرفیتهای مناسب به دعنوان بزرگترین تولیدکننده محصولات فرهنگی آمادگی کامل داریم نیاز کشور عراق به این کالاها را تامین کنیم.

عاطفه یوهنگی فرد مدیرعامل شرکت سپهرنیروی آسیا هم از قابلیت تولید تجهیزات روشنایی کم مصرف LED در کشور خبرداد و گفت: با توجه به کمبود و گرانی انرژی برق در عراق قادریم با تولید و صادرات لامپ های کم مصرف و سشیستم های خورشیدی در این کشور سرمایه گذاری کنیم.

کبیری دیگر فعال اقتصادی هم در مورد کاهش بوروکراسی، تنظیم قراردادهای فنی، توجه به سلیقه مشتری و استاندارد کالا، فعال شدن آزمایشگاههای تست کالا، توجه به رسیدگی به دعاوی حقوقی بین طرفینی ایرانی و عراقی مطالبی بیان کرد.

علی وحدتی مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان قزوین هم از برگزاری نمایشگاه و اعزام هیئت تجاری به سلیمانیه عراق خبر داد و تصریح کرد: هیئت تجاری استان قزوین 12 اردیبهشت به کردستان عراق اعزام می شود.

حسن جمشیدیها رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین هم گزارشی از وضعیت صادرات غیرنفتی از استان به عراق ارائه داد.

وی افزود: عراق دومین کشور هدف صادراتی استان قزوین است و توسعه مناسبات تجاری در سال جاری با این کشور جدی تر می شود.

جمشیدی ها تصریح کرد: آب معدنی، نوشابه، مواد خوراکی و غذایی، مواد بهداشتی و شوینده، میوه، خشکبار، روغن مایع، کولر آبی، فرش و موکت، آهن آلات مهمترین اقلام صادراتی به کشور عراق است و از این کشور هم ضایعات آلومینیوم و مس وارد ایران می شود

دیدگاه خود را بیان کنید