طرح تولید میگوی SPF در بوشهر اجرا می‌شود

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۰ بازدید

طرح تولید میگوی SPF در بوشهر اجرا می‌شود

رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران گفت: طرح تولید میگوی SPFدر بوشهر اجرا می‌شود

عباس‌علی مطلبی صبح پنجشنبه در نشست با مدیران استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌هایی بالایی برای پرورش انواع میگو است و طرح تولید میگوی SPF در این استان اجرا می‌شود.

وی از امضای طرح کلان تولید میگویspf با حضور رئیس جمهور خبر داد و افزود: برای تحقق این طرح و اجرایی شدن آن پیگیری‌های بسیار زیادی صورت گرفته تا این طرح مصوب و اجرایی شود.

رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران اضافه کرد: برای اجرای این طرح چهار میلیارد تومان از سوی معاونت علمی رئیس جمهوری و ما نیز چهار میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌ها و ساختمان‌های این طرح اختصاص خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه بوشهر برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده، ادامه داد: این پروژه به مدت 30 ماه اجرا خواهد شد که یک میلیارد و 300 میلیون تومان تاکنون برای اجرای این پروژه اختصاص یافته که امیدواریم با همکاری مسئولان ارشد استان شاهد راه‌اندازی سریعتر این پروژه باشیم.

مطلبی با اشاره به اجرای این طرح در منطقه شغاب بوشهر بیان داشت: امیدواریم مسئولان استان بوشهر نیز برای تکمیل ایستگاه پژوهشی تحقیقات شیلات ایران در منطقه شغاب اعتبارات لازم به منظور اجرای طرح میگوی spf را اختصاص دهند.

رئیس پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر نیز در این نشست اجرای این طرح در بوشهر را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: اجرای این طرح نیازمند ایجاد ایستگاه پژوهشی جدید در بوشهر است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم شاهد راه‌اندازی آن باشیم.

خسرو آئین‌جمشیدوجود خط فاضلاب را یکی از مشکلات اجرای این طرح در منطقه شغاب ذکر کرد و گفت: در کنار ایجاد مرکز ملی تولید میگوی spf ایران در بوشهر، اصلاح نژاد میگو در سطح کلان را نیز در دستور کار داریم

دیدگاه خود را بیان کنید