پنج تن زباله از دریاچه گهر جمع آوری شد

پنج‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۹ بازدید
پنج تن زباله از دریاچه گهر جمع آوری شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت :در راستای حفظ و حراست از منطقه گردشگری دریاچه گهر پنج تن زباله در این منطقه جمع آوری شده است.

مهرداد فتحی بیرانوند روز پنجشنبه افزود:دریاچه کوهستانی گهر در میان رشته کوه اشترانکوه در استان لرستان واقع شده است.
وی با اشاره به اینکه سالانه هفت هزارنفراز این منطقه گردشگری بازدید می کند،اظهار کرد: این منطقه دارای پوشش گیاهی درختان بلوط، بید، بادام، پسته وحشی، گلابی وحشی، چنار، نارون، بلوط مازو، گردو، انجیر، زبان گنجشک، سیب، زالزالک، ارژن، کنار کهور، انار، گز، و موی وحشی می باشد.
وی ادامه داد :دریاچهٔ گهر زیستگاه مناسبی برای آبزیان و دیگر حیوانات وحشی از قبیل بز، قوچ، آهو، کل، پلنگ، گرگ، گراز، خرس قهوه ای، کفتار، روباه، شغال، خرگوش و انواع پرندگان مانند عقاب، کبک، شاهین، تیهو و آبزیان مانند مارماهی، لاک پشت، قورباغه و ماهی قزل آلای رنگین کمان و خال قرمز است.

فتحی بیرانوند گفت : این در حالی است که متاسفانه این زیستگاه غنی حیوانی و گیاهی به دلیل ورود حجم گسترده گردشگر و عدم رعایت سلامت محیط زیست این منطقه در معرض تهدید آلودگی هایی قرار گرفته است.
به گفته فتحی بیرانوند در این راستا بیش از پنج تن از زباله های گهر به زباله دانی شهر دورود و باقی مانده این زباله ها که از سالهای قبل در یک سایت بوده در حال انتقال می باشد.
وی اضافه کرد:گام نخست جلوگیری از آلودگی زیست محیطی، ساخت و ارایه الگوهای فرهنگی است که بتواند مردم را از آسیب هایی ریختن زباله در طبیعت آگاه کند

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید