صیادان مشمول سیاست تعدیل پره از نظر مالی تامین شوند

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۰۰ بازدید

صیادان مشمول سیاست تعدیل پره از نظر مالی تامین شوند

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: صیادان مشمول سیاست تعدیل پره های صیادی باید از نظر مالی تامین شوند تا برای پیدا کردن شغل دچار مشکل نشوند

خسته بند در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در استان گیلان 75 تعاونی صید پره وجود دارد که بر اساس طرح جامع صید و صیادی دریای خزر تعدادی از این پره ها باید تعدیل شوند.

وی همچنین ساماندهی تعاونی‌ های پره را از برنامه‌ های مهم شیلات عنوان کرد و اظهارداشت: پره ‌های تعاونی که توجیه اقتصادی ندارند تعدیل و اعضا از گردنه شرکت‌ های تعاونی پره خارج می ‌شوند.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی همچنین به مشکلات و معضلات پره های صیادی اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت بیش از اندازه پره های ماهیگیری باعث برداشت بیشتراز ظرفیت دریا، کاهش ذخایر ماهیان خاویاری، استخوانی و سایر گونه ها می شود.

وی افزود: توسعه شیلات و آبزی ‌پروری از ظرفیت‌ های بی ‌نظیر بخش کشاورزی و ایجاد فرصت‌ های اشتغال پایدار در استان است.

خسته بند افزود: گیلان در بخش کشاورزی به ویژه شیلات دارای استعدادها و ظرفیت‌ های فراوانی است که باید با تلاش و تامین زیرساخت‌ های لازم زمینه توسعه این بخش را فراهم کرد.

وی ادامه داد: استفاده از شیوه‌ های نوین کشاورزی و آبیاری باید در بخش کشاورزی این استان فرهنگ‌ سازی و مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: نامگذاری‌ های چند سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری و تاکید معظم له بر توجه به اقتصاد مقاومتی بیانگر این است ه باید با مشارکت مردم مباحث اقتصادی را محکم و در راستای خودکفایی اقتصادی به طور جهادی تلاش کرد.

دیدگاه خود را بیان کنید