اردبیل از نظر مصرف سرانه ماهی رتبه سوم كشور را دارد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

اردبیل از نظر مصرف سرانه ماهی رتبه سوم كشور را دارد

باشگاه خبرنگاران اردبیل / میر آرمان واعظی روز شنبه در جلسه بررسی ظرفیت های آبزی پروری شهرستان كوثر افزود: امسال سه هزار و 500 تن انواع ماهیان گرمابی و سردآبی در300 مزرعه پرورش ماهی استان تولید شده است.

وی گفت: این میزان تا دو سال آینده با مكانیزه كردن مزارع و افزایش تولید در واحد سطح و بهره گیری از كارشناسان تا دو برابر افزایش خواهد یافت.

مدیر شیلات و آبزیان استان بر لزوم توسعه آبزی‌ پروری و ارتقای سطح دانش علمی پرورش دهندگان ماهیان سردابی تاكید كرد و افزود: شیلات استان با پرداخت تسهیلات حمایتی بخش كشاورزی از دارندگان طرح‌های آبزی ‌پروری حمایت می‌كند.

واعظی با اشاره به فرا رسیدن فصل برداشت ماهیان سردابی در استان اردبیل گفت: در مجموع امسال یك هزار و 500 تن ماهی سردابی در این استان تولید می‌شود.

وی همچنین از تولید دو هزار تن ماهی گرمابی در این استان خبر داد و اظهار داشت: در مجموع سه هزار و 500 تن ماهی گرمابی و سردابی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

مدیر شیلات استان اردبیل با بیان این كه اردبیل جزو 10 استان غیرساحلی كشور در زمینه تولید آبزیان است ، افزود: در سال های اخیر با هدف ترویج و توسعه صنعت آبزی پروری ، پرورش سایر گونه های آبزیان از جمله فیل ماهی ، تاس ماهی ، اوزون بورون ، سفید و كولمه در استان آغاز شده است.

وی ابراز امیدواری كرد با توجه به نتایج مناسب پرورش این قبیل آبزیان از جمله ماهیان خاویاری تا دو سال آینده جشن برداشت خاویار در مزارع این استان برگزار شود

دیدگاه خود را بیان کنید