430 تن ماهی استخوانی در گیلان صید شد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

430 تن ماهی استخوانی در گیلان صید شد

مدیرکل شیلات گیلان از صید 430 تن انواع ماهیان استخوانی از آغاز فصل صید تاکنون در دریای خزر خبر داد

سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بیشتر صید مربوط به کفال ماهیان با 260 تن بوده است، افزود: شرایط آب و هوای و راهاسازی انواع بچه ماهیان در میزان صید از دریا نقش مهمی دارد.

وی اظهارداشت: امسال 200 میلیون قطعه انواع بچه ماهی خاویاری و استخوانی به دریا رها سازی شده است که این اقدام تاثیر زیادی در اقتصاد جامعه صیادان دارد.

مدیرکل شیلات گیلان گفت: امسال صید صیادان از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده که با بهبود شرایط آب و هوایی روند صید نیز رونق پیدا خواهد کرد.

وی افزود: دریای خزر با داشتن وسعتی 430 هزار کیلومتر مربع بزرگ‌ترین دریاچه جهان است که از جنبه ‌های مختلف به ویژه اقتصادی دارای اهمیت بسیار زیادی است.

سعیدی اظهارداشت: در بخش جنوبی دریاچه خزر و رودخانه ‌های که به این دریا می ‌ریزند یعنی سواحل مربوط به ایران 78 گونه و زیرگونه ماهی یافت می ‌شود.

وی ادامه داد: دریاچه خزر یکی از منحصر به فردترین اکوسیستم ‌های آبی جهان بوده که محیطی مناسب برای زندگی، رشد و نمو مرغوب ‌ترین ماهی‌های خاویاری جهان است.

مدیرکل شیلات گیلان گفت: علاوه بر ماهیان خاویاری، ماهیان استخوانی با ارزش و کم‌ نظیری همچون ماهی سفید، آزاد و سایر گونه ها نیز در این دریاچه زیست می‌ کنند.

وی یادآورشد: دریای خزر در شمال ایران یکی از منابع عمده تامین معیشت ساحل‌ نشینان بوده و صید ماهی از دریا، سابقه طولانی دارد

دیدگاه خود را بیان کنید