هفت هزار متر تور ماهیگیری در تالاب کانی برازان مهاباد ضبط شد

پنج‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۱۱۱ بازدید

هفت هزار متر تور ماهیگیری در تالاب کانی برازان مهاباد ضبط شد
رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره بیش از هفت هزار متر تور ماهیگیری را در تالاب بین المللی کانی برازان این شهرستان کشف و جمع آوری کردند.
کامران حسینی افزود: ماموران این اداره در عملیات گشت و کنترل شبانه خود در این تالاب بین المللی توانستند این مقدار تور ماهیگیری را ضبط کنند.


وی اضافه کرد: قبل از رسیدن ماموران یگان حفاظت، صیادان متخلف از منطقه متواری شده بودند و تلاش ها برای شناسایی آنها در حال انجام است.


وی یادآور شد: تالاب کانی برازان یکی از زیستگاههای مطلوب برای پرندگان، دوزیستان و آبزیان بوده و هرگونه فعالیت صیادی و شکار در آن ممنوع است و صیادان متخلف به صورت شبانه و مخفیانه اقدام به صید می کنند.

حسینی گفت: ماموران یگان حفاظت به صورت شبانه روزی از تالاب های حوزه استحفاظی محافظت می کنند تا از هرگونه تعرض به محیط زیست جلوگیری کرده و با صیادان و شکارچیان متخلف برابر قانون برخورد می کنند.

تالاب کانی برازان با 900 هکتار وسعت در 30 کیلومتری شمال شهرستان مهاباد واقع شده و یکی از مهم ترین تالابهای اقماری جنوب دریاچه ارومیه و از با ارزش ترین زیستگاه های انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی در شمال غرب کشور به شمار می رود
منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید