رهاسازی 60 هزار قطعه ماهی گرمابی در آب‌های قزوین

یک‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

رهاسازی 60 هزار قطعه ماهی گرمابی در آب‌های قزوین
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی قزوین از رهاسازی 60 هزار قطعه انواع ماهیان گرمابی در آب‌های این استان خبر داد
سیمین شکری در قزوین اظهار کرد: 60 هزار قطعه انواع ماهیان گرمابی در سال جاری در منابع آب‌های استان قزوین رهاسازی شد.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: این اقدام به دلیل اهمیت تغذیه آبزیان در سبد غذایی شهروندان، در سال جاری به صورت ترویجی و مشارکتی در سطح منابع آب‌های استان انجام شد.
شکری ادامه داد: از این تعداد ماهی گرمابی، رهاسازی 25 هزار قطعه به صورت ترویجی در منابع آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی و تعداد 35 هزار قطعه به صورت مشارکتی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی سطح استان صورت گرفت.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین استفاده مناسب از پروتئین حیوانی را در رژیم غذایی و تغذیه روزانه ضروری دانست و عنوان کرد: ماهی منبع غنی و سرشار پروتئین است که آب‌های شیرین داخل کشور اعم از چشمه‌ها، جویبارها، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و آب‌بندان‌ها می‌تواند نقش مهمی در تأمین و ازدیاد این پروتئین حیوانی داشته باشد.
شکری بستر مناسب و تنوع آب و هوایی در مناطق مختلف استان را موقعیت خوبی برای توسعه پرورش ماهیان گرمابی ذکر کرد.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: توسعه پرورش ماهی در آب‌های داخلی علاوه بر تولید پروتئین مرغوب می‌تواند در ایجاد اشتغال، درآمد و توسعه اقتصادی منطقه نقش مؤثری داشته باشد.
این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی مناسب و به کارگیری روش‌های جدید بتوان با دستیابی به اهداف برنامه پنجم توسعه در این بخش، گام مؤثری در راستای توسعه آبزی‌پروری در آب‌های داخلی برداشت.
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید