بیست و دومین همایش ارگان های دریایی سوم وچهار تیرماه برگزار می شود

دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۱۱۰ بازدید

بیست و دومین همایش ارگان های دریایی سوم وچهار تیرماه برگزار می شود
رییس مرکز پژوهشکده اقیانوسی شناسی و علوم جوی از برگزاری بیست و دومین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور طی روزهای سوم و چهارم تیرماه سال جاری خبر داد.
وحید چگینی افزود: این همایش همزمان با روز جهانی دریانورد با شعار نقش اجرای موثر مقررات و آموزش در توسعه دریامحور در مرکز همایش حکمت پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برگزار می شود.

به گفته وی، این همایش در چهار میزگرد نقش اجرای موثر مقررات در تامین ایمنی و امنیت و حفظ محیط زیست دریایی، نقش منابع انسانی در اجرای موثر قوانین و مقررات دریایی، اقتصاد حمل و نقل دریایی و نقش بنادر در توسعه دریا محور و نقش علوم و فنون دریایی و شیلات در توسعه دریامحور با حضور متخصصان و اساتید حوزه بندر و دریانوردی برگزار خواهد شد.

دبیر بیست و دومین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور، اظهار داشت: تاکنون 80 مقاله علمی به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از بین آن 12 مقاله برای سخنرانی در این میزگردها انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه تعدادی زیادی از مقالات نیز به صورت شفاهی و پوستر در این همایش ارایه می شود، گفت: در مجموع همه ارگانهای دریایی کشور در برگزاری این همایش مشارکت و همکاری می کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با برسی نتایج 21 همایش گذشته تلاش می کنیم در این همایش به یک هماهنگی خوبی با تمام ارگان های دریایی برسیم.

محمد سعیدنژاد افزود: تاکنون با برگزاری این همایش ها به هماهنگی خوبی در زمینه تنظیم مقررات و الزامات قانونی، توسعه حمل و نقل دریایی و گردشگری رسیده ایم و تلاش می کنیم که در بیست و دومین همایش نیز به مسایل مهم توسعه دریا محور و افزایش سرمایه گذاری های بخش خصوصی در این حوزه برسیم.

وی یادآور شد: بررسی ها نشان می دهد که در 21 همایش گذشته تقریبا 70 درصد تصمیمات محقق شده و اجرای برخی از تصمیمات نیز به مدت زمان زیادی نیاز دارد
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید