13 هزار و 500 تن ماهی سرد آبی در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد

چهار‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

13 هزار و 500 تن ماهی سرد آبی در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 13 هزار و 500 تن ماهی سردآبی یک سال گذشته در این استان تولید شد
سید غلام عباس موسوی افزود: این میزان ماهی سردآبی در 190 مزرعه تولید ماهی تولید شده است.

وی اظهار کرد: میزان تولید ماهی سردآبی در این استان نسبت به سال قبلاز آن 15 درصد افزایش یاقته است.

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 20 در صد از ماهی تولید شده به مصرف مردم کهگیلویه و بویراحمد می رسد.

موسوی بیان کرد: مابقی ماهی تولید شده به استان های تهران ،قم، خراسان رضوی، اصفهان ، کرمان، یزد، خوزستان، سیستان و بلوچستان و مازندران صادر شده است.

موسوی گفت: :سرانه مصرف ماهی در کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته حدود پنج کیلو گرم بوده است که این میزان نسبت به گذشته افزایش یافته است.

وی اظهار کرد:بیش از 90 درصد ماهیان تولید شده این استان در شهرستان های بویراحمد و دنا و بخشی در مناطق سردسیر شهرستان های کهگیلویه و چرام تولید می شود.

وی با اشاره به وجود روان آب های فراوان در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مهمترین شاخص مورد نیاز پرورش ماهی تصریح کرد: تلاش برای تنوع آبزی پروری مهمترین راهکار برای افزایش تولید ماهی در این استان است.

موسوی وجود معارض برای طرح های در حال احداث و کم بودن تسهیلات بانکی را مهمترین موانع بر سر راه تولیدکنندگان ماهی سردآبی در کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید