فعالیت 850 واحد پرورش انواع آبزیان در همدان

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

فعالیت 850 واحد پرورش انواع آبزیان در همدان
رنجبرضرابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: استان همدان در حال حاضر دارای 850 واحد پرورش انواع آبزیان است که با استفاده از منابع مختلف آبی بیش از 4 هزار و 500 تن محصولات آبزی از آن برداشت می‌کند.
وی افزود: نیاز به تنوع محصولات با هدف افزایش امنیت غذایی و همچنین لزوم استفاده از تمام توانمندی‌های موجود برای افزایش بهره‌وری باعث شده است که استفاده از منابع آبی برای آبزی‌پروری مورد توجه قرار گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان خاطرنشان کرد: در این راستا این استان توانسته با شناسایی منابع آبی بستر لازم برای تولید انواع ماهی در استان را فراهم و گام‌های بزرگی در توسعه آبزی‌پروری بردارد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم روی آوردن به برنامه‌های توسعه پایدار و افزایش بهره‌وری و اقتصادی‌تر کردن کشاورزی، پرورش ماهی از اهمیت بالایی هم در تأمین امنیت غذایی و سلامت مردم و هم در استفاده بهینه از امکانات تولید دارد.
رئیس جهاد کشاورزی همدان در خصوص وضعیت استان در بهره‌گیری از منابع آبی برای پرورش ماهی گفت: در حال حاضر 850 واحد پرورش آبزیان در استان وجود دارد که از این تعداد 820 واحد آن در تأسیسات آبی از قبیل سدها، بندها، استخرها، کانال قنوات، استخرهای ذخیره و دومنظوره، آبگیرها و آب‌بندان‌ها احداث و بیش از نیمی از تولیدات آبزی‌پروری استان یعنی 2 هزار و 350 تن انواع ماهیان گرمابی و سردآبی در این واحدها تولید می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: 32 مزرعه پرورش ماهی با استفاده از آب جاری رودخانه‌ها احداث شده که بیش از 2 هزار و 250 تن نیز انواع ماهی در آنها تولید می‌شود

دیدگاه خود را بیان کنید